بیانیه سپاه درباره دو موشک جدید شهید حاج قاسم و ابومهدی

 به گزارش  روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از این بیانیه آمده است: جایگاه راهبردی صنعت دفاعی در اقتدار ملی و بازدارنده کشور و اهمیت آن با نگاه به تهدیدات متصور اقتضا می‌کند روند ظرفیت افزایی و ارتقای توانمندی های دفاعی و تهاجمی و دستیابی به محصولات راهبردی این حوزه بویژه در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان، تحت تدابیر حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) با شتاب بیشتری تداوم یابد.

 

این بیانیه می‌افزاید: بی‌شک نقش مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این عرصه مبارک که تقویت قدرت بازدارندگی و ارتقای توان دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را در هم افزایی با سایر سازمانهای نیروهای مسلح تحکیم و شرایط اطمینان بخشی را در چارچوب بازدارندگی فعال فراهم و تعیین کرده است، انکارناپذیر و شایسته تقدیر و سپاس است.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: تاثیرات بنیادین مجموعه صنعت دفاعی کشور در الگو سازی بومی که فراتر از ایران عزیز در جبهه مقاومت متبلور و به یکی از پیشران های اصلی شکست جنگ های نیابتی و تروریسم تکفیری و ائتلاف های شیطانی دهه اخیر در منطقه تبدیل شده است، نمایشگاه الهام بخش و معناداری را در معرض جهانیان قرار داده است که در آینه آن اراده و اقتدار ایران و ایرانی می‌درخشد.

این بیانیه رونمایی از موشک بالستیک" شهیدحاج قاسم" و موشک کروز " ابومهدی" را نماد عزم ملی در راستای دکترین بازدارندگی دفاعی و تهاجمی کشور و ظرفیت سازی های متکثر، انبوه و متناسب با نیاز "ضربت متقابل" موفق در میدان مقابله با هر گونه تهاجم و تعرض محتمل دشمنان توصیف و با قدردانی از اقدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رونمایی از این موشک ها افزوده است: خدای بزرگ را به پاس این نعمت عظیم شاکریم که صنعت دفاعی کشور ما امروز در  لبه  فناوری های پیشرفته جهان حرکت می‌کند و سامانه‌های دفاعی بومی تولید شده آن با  ربودن گوی سبقت در رقابت با نمونه‌های خارجی، فعال تر و پویاتر از گذشته به افق های بلندتر می‌اندیشد.

این بیانیه در پایان با گرامیداشت روز صنعت دفاعی و تعظیم به مقام شامخ شهیدان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با تاکید بر تداوم همکاری ها و هم افزایی های راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با  وزارت و سایر نیروهای مسلح برای بسط توان بازدارندگی کشور و تولید محصولات و سامانه های مورد نیاز چتر امنیتی ایران عزیز، تصریح کرده است: همت و خودباوری دانشمندان و صنعتگران عرصه صنعت دفاعی کشور در خانواده بزرگ نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و سایر مجموعه های وابسته و دانش بنیان، برخلاف تصور دشمنان بر تحریم های تسلیحاتی ظالمانه نظام استکبار غلبه و با بی نیاز کردن کشور به بیگانگان، سامانه ها و تجهیزات بومی این عرصه به ویژه در حوزه موشکی را با تأسی به "مکتب شهید  حسن طهرانی‌مقدم "، مظهر قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر قرار داده و با افزایش عمق راهبردی امنیت کشور، دشمنان را حتی از اندیشیدن به نزدیک شدن به مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی میهن اسلامی بر حذر داشته اند.

پیام تبریک ارتش به مناسبت روز صنعت دفاعی

همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیه‌ای سی و یکم مرداد، روز صنعت دفاعی را تبریک گفت. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بدون تردید توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و نیروهای انقلابی، امروز به نمادی آشکار از شکست سیاست‌های دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهل و یک سال گذشته تبدیل شده است که با شکستن سد تحریم و عبور از موانع متعدد با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و جوان، موفق به فتح سنگرهای کلیدی شده و امروز با همت عالی و جهادی تلاشگران عرصه صنعت دفاعی، موفقیت‌های ایران اسلامی مایه دلگرمی آزادگان جهان شده است.

دشمنان انقلاب اسلامی همواره در طول بیش از چهار دهه گذشته به روش‌های گوناگون به دنبال جلوگیری از رشد قدرت دفاعی ایران اسلامی بوده‌اند. ایالات متحده آمریکا در طول دهه‌های گذشته با ایجاد پروژه ایران هراسی و صدور تسلیحات نظامی، منطقه غرب آسیا را به انبار بزرگ باروت مبدل کرده است، اما از قدرت بومی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران همواره هراس داشته و دارد.

این کشور در آخرین تلاش مذبوحانه خود و با تهدید خواندن قدرت دفاعی و قابلیت بازدارندگی و توانمندی جمهوری اسلامی ایران، سعی داشت تا با اقناع دیگر اعضای شورای امنیت، مانع از برداشته شدن محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شود که با شکستی مفتضحانه روبرو شد.

مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در طول بیش از چهار دهه گذشته در پرتو تلاش و مجاهدت متخصصان خبره، جوان و متعهد، توفیقات بسیاری داشته و تعامل اثر بخش این مجموعه با ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنعت و صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، موجب تولید محصولات راهبردی دفاعی از جمله سامانه‌های پدافندی باور ۳۷۳ و ۱۵ خرداد، جنگنده کوثر، جت پیشرفته آموزشی یاسین، زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین، انواع رادارها و ده‌ها محصول دفاعی دیگر شده است.

از سوی دیگر در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از دانش فنی و توانمندی‌های صنعتی موجود در نیروهای مسلح، صنعت دفاعی کشور اقدامات قابل توجه و اثرگذاری برای رهایی صنایع غیرنظامی کشور از بند تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی داشته است که استمرار این اقدامات در سالی که از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بعنوان سال «جهش تولید» نام گرفته است، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت کشور است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام صنعت دفاعی کشور و تبریک ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی به متخصصان و جهادگران وزارت دفاع و آحاد تلاشگران این عرصه در سایر سازمان‌های نیروهای مسلح، مراکز علمی، صنعتی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید می‌کند که در مسیر جهاد علمی-تحقیقاتی و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته دفاعی و تسلیحات راهبردی در حوزه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، موشکی و … دوشادوش صنعت دفاعی کشور خواهد بود تا مسیر روشن هر چه قوی‌تر شدن کشور با سرعتی بیش از پیش، پیموده شود.

صنعت بومی دفاعی، موتور پیشرفت گام دوم انقلاب است

همچنین بنابر گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی، در یادداشتی به مناسبت سالروز صنعت دفاعی کشور نوشت:

«صنعت بومی دفاعی از پایه‌های اصلی تولید قدرت ملی و اقتدار است. تجربه ۸ سال دفاع مقدس نشان داد بدون اتکا به صنایع بومی دفاعی امکان صیانت از ایران اسلامی وجود ندارد.

در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی متعهد در قالب شرکت‌های دانش بنیان تحولات شگرفی در توسعه صنایع بومی دفاعی کشور روی داده که موجب شگفتی ناظران شده است.

به زعم ما صنایع بومی دفاعی می‌تواند در گام دوم انقلاب موتور پیشران پیشرفت و توسعه کشور محسوب گردد.

خشم آمریکا از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران نشان می دهد به چه میزان رشد و توسعه صنایع  دفاعی می تواند دشمن را عقب نشاند و جغرافیای اقتدار مقاومت را تحکیم بخشد.

در سازمان پدافند غیرعامل کشور چند سالی است متمرکز بر توسعه صنایع بومی پدافند غیرعامل به عنوان جزئی از صنایع بومی دفاعی کشور هستیم. این صنایع بومی که جزو صنایع های‌تک محسوب می شوند، تضمین گر امنیت، ثبات و پایداری کشور در برابر تهدیدات نوین حوزه CBRNE است.

ضمن تبریک این روز مبارک به همه دست اندرکاران صنایع دفاعی کشور و عرض خداقوت به آنها یاد و خاطره شهدای این عرصه به ویژه شهید طهرانی مقدم را گرامی می‌داریم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.