[مهلت ترخیص خودروهای سواری اعلام شد]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، «مهرداد جمال ارونقی» گفت: مهلت ترخیص بخشی از خودروهای انبار شده و کالاهای گروه  ۴ در گمرکات اجرایی کشور که با توجه به کاهش عملکرد دستگاههای اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالاها توسط هیات وزیران تمدید شده بود ۲۶ شهریورماه سالجاری به اتمام می رسد.

 وی تصریح کرد: صاحبان کالاهای حائز شرایط لازم است در اسرع وقت نسبت به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای خود با رعایت قوانین و مقررات مربوطه اقدام کنند.

جمال ارونقی افزود: اظهار خودروهای سواری نیز در حال حاضر صرفا با رعایت مفاد مصوبه ۲۹ بهمن ۹۸ هیأت وزیران و بررسی دقیق شرایط اعلام شده، اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی و رعایت سایر مقررات میسر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برای اظهار خودروهای حائز شرایط به گمرک، قفل مربوط به کالای گروه ۴ غیرفعال شده ولی این امر به منزله عدم کنترل مشخصات اظهارنامه گمرکی با مندرجات ثبت سفارش معتبر صادره نیست چرا که پارامترهای اظهارنامه و ثبت سفارش، بصورت سیستمی کنترل می شوند و در صورت وجود هرگونه مغایرت، از اظهار کالا توسط گمرک جلوگیری به عمل می آید.

معاون گمرک ایران در ادامه تأکید کرد: ترخیص کلیه کالاهای تجاری دارای ثبت سفارش معتبر اعم از گروه ۴ و خودرو، منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک و رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه از جمله ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی لازم می باشد که این امر به تمامی گمرکات کشور ابلاغ شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.