تحلیلگران پیشتر مرز ۲۲,۵۰۰ تومان را به عنوان مرز مهم قیمت دلار عنوان می‌کردند. دیروز دلار نتوانست از سد این حمایت بگذرد. حتی پیش از آنکه نرخ به آن نزدیک شود، حجم خریدها افزایش یافته بود.  از نظر برخی تحلیلگران تکنیکال، بازار در مرحله اول باید ۲۲,۷۰۰ تومان را بشکند و زیر آن تثبیت کند؛ در این حالت هدف بعدی در ۲۱,۷۰۰ تومان قرار می‌گیرد. فعلا کانالی که دلار در آن قرار گرفته، یک کانال صعودی است که کف‌ها و سقف‌های نزولی را ثبت می‌کند.

نرخ بسته شدن در روز 4شنشبه نیز در مرز 22,800 تومان قرار گرفته بود. خبر مهمی که چشم معامله‌گران دلار به دنبال آن است، مکانیزم ماشه است. آمریکا تلاش‌های خود را بیشتر کرده و از آن طرف روسیه اعلام کرده که این تلاش با واکنش منفی در شورای امنیت مواجه خواهد شد. نرخ‌ها نشان می‌دهد که نگاه بازار به این خبر تا اینجا مثبت است و انتظار بازار این است که آمریکا در این سیاست هم شکست بخورد. با اینحال، فضای احتیاط در بین معامله‌گران قابل مشاهده است، چرا که برخی اکنون حاضر به خرید در کانال 23 هزار تومان شده‌اند. با اینحال، صرافی ملی نرخ فروش دلار را بدون تغییر نسبت به روز گذشته روی تابلو برده است که می‌تواند نشان دهد، بازارساز هم روز کم‌نوسانی را برای دلار در نظر گرفته است. 

همچنان نرخ دلار کاملا با نرخ درهم تنظیم است. با آخرین نرخ درهم، نقطه تعادل نرخ دلار در محدوده 22,900 تومان قرار دارد.

با توجه به اینکه اونس دیشب ریزش قابل توجهی داشت، سکه‌بازان انتظار کاهش قیمت سکه را دارند. حباب قیمت سکه که دیروز صبح در مرز 900 هزار تومان قرار داشت، اکنون با طلای 1947 دلاری به 500 هزار تومان در جهت منفی رسیده است. یعنی پر شدن حباب هنوز نیاز به رشد قیمت سکه دارد. به نظر می‌آید طلای داخلی همچنان نوسانات طلای خارجی را جدی نمی‌گیرد و تا تثبیت نرخ در خارج، روند بازار داخلی بیشتر متاثر از دلار باشد. با اینحال، پیش‌بینی‌ها از طلای جهانی در بازار امروز، کاملا کاهشی است. اگر قرار باشد سکه نیم نگاهی به بازار جهانی داشته باشد، امروز باید روند کاهشی را پیش گیرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.