مالک شریعتی نیاسر ضمن تشریح جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون انرژی، بیان کرد: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون انرژی سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل حضور یافت. او در مورد اهمیت تاسیسات تولید انرژی در کشور و تمهیدات و مخاطرات مربوط به آنها از سوی دشمن که به روش های متنوع و جدید دنبال می شود توضیحاتی ارائه داد.

وی در ادامه اظهار کرد: ضرورت آمادگی در حوزه اقدامات پدافند غیر عامل در تاسیسات که شامل پالایشگاهها، پتروشیمی ها، مخازن نفت و دیگر تاسیسات که زیرساخت گازی دارند از دیگر مباحثی بود که در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: وجود مخازن پرخطر نزدیک شهرها که ضرورت دارد به مراکز کم جمعیت انتقال یابد، اهمیت ایجاد پراکندگی در تاسیسات حساس و تغییرات اقلیمی انسان ساز موضوعی است که برخی از کشورها به آن پرداخته اند. همچنین ضرورت تشکیل پنج منطقه نفتی با فرماندهی واحد، اشاره به خطر ریزپرنده ها برای تاسیسات، محصولات خارجی ناامن مانند محصولات زیمنس که در مقطعی در لیست سیاه قرارداده شدند از دیگر مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.

شریعتی در ادامه تاکید کرد: هم چنین در خصوص مسائلی نظیر وابستگی به اینترنت، انجام رزمایش ها در مورد قطع آن و صدماتی که به سیستم های خدمات وارد می شود، ضرورت انجام مانورهای شیمیایی، نیاز به طراحی تنوع سبد انرژی برای جلوگیری از ایجاد بحران، ضرورت پرداختن به فضای سایبری از دیگر مسائل مهمی است که در جلسه کمیسیون مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شریعتی در پایان با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در خصوص صنعت هسته ای، بیان کرد: کاهش دسترسی های گسترده و خارج از تعهد بازرسان آژانس، بازگرداندن صنعت هسته ای از لحاظ فنی به قبل از برجام و ایجاد ردیف بودجه برای پدافند مراکز هسته ای از جمله پیشنهاداتی بود که در خصوص صنعت هسته ای کشور در جلسه کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.