یکی از رایج‌ترین علائم بیماران مبتلا به کرونا تب است و به گفته دانشمندان آمریکایی بهترین زمان گرفتن تب برای شناسایی بیماران کرونایی بعدازظهر خواهد بود.

این دانشمندان اعلام کردند گرفتن تب افراد مشکوک به کرونا در صبح بسیار بیهوده خواهد بود؛ زیرا تب در بیشتر موارد بعد ظهر نمایان می‌شود.

براساس تحقیقات مشخص شده است که گرفتن تب در هنگام صبح باعث عدم شناسایی نیمی از بیماران کرونایی می‌شود و این افراد که ناقل بیماری محسوب می‌شوند  با رفت و آمد آزادانه باعث گسترش ویروس کرونا در جامعه خواهند شد.

دانشمندان در تحقیقات خود با مقایسه تب بیماران مبتلا به آنفلوانزا در صبح و بعدازظهر متوجه شدند، زمانی که تب افراد هنگام صبح مورد بررسی قرار می گیرد، ۴۴ درصد از تعداد بیماران کم می‌شود؛ یعنی تعداد افراد بیماری که در صبح تب دارند ۴۴ درصد کمتر از بیمارانی است که بعدازظهر تب دارند.

به گفته محققان از آنجایی که بیماری کووید ۱۹ بسیار شبیه به آنفلوانزا است می‌توان نتیجه گرفت، در بیماران کرونایی نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

محققان داده‌های تقریباً ۳۰۰ هزار نفر را که دربخش‌های اورژانس آمریکا بودند مطالعه کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که در بررسی‌های صبحگاهی، نیمی از افرادی که تب دارند شناسایی نمی‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.