مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اینکه واکسن تولید شده در هر کشور باید مورد تأیید یکی از سه مرجع ذی‌صلاح علمی در دنیا قرار بگیرد تا قابل‌ استفاده باشد، اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ کشور دنیا در حال انجام مراحل تحقیقاتی برای تولید واکسن ویروس کرونا هستند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه مراحل تست انسانی نیز باید برای واکسن کرونا انجام شود که این امر حداقل تا چندین ماه طول می‌کشد،گفت: در اکثر تحقیقات انجام‌شده مراحل تست حیوانی ویروس کرونا با موفقیت به پایان رسیده است.

وی سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و آژانس داروهای اروپا (EMA) را از جمله مراجع ذیصلاح برای تأیید واکسن کرونا دانست و ابراز داشت: هنوز هیچ واکسنی در دنیا به تأیید یکی از این سه موسسه نرسیده است ولی اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده و نتایج اثربخشی نیز به همراه داشته است.

محرز بابیان اینکه واکسن روسی کرونا تاکنون تأییدیه این مؤسسات را اخذ نکرده است، افزود: هر واکسنی که قرار باشد در ایران مورداستفاده قرار بگیرد باید مورد تأیید یکی از موسسات معتبر باشد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره اینکه واکسن کرونای ایرانی مراحل تست بر روی حیوان را با موفقیت به پایان رسانده است و در حال حاضر مطالعات این واکسن بر روی انسان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: محققین ایرانی اقدامات مثبتی جهت ساخت واکسن کرونا انجام داده‌اند که در حال حاضر محققان در حال مطالعات بیشتر هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.