پادشاه بحرین شامگاه شنبه طی تماس تلفنی با محمدبن زاید ولیعهد امارات،‌ از توافق عادی‌سازی کامل روابط میان امارات با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

وی همچنین این اقدام امارات را دستاوردی تاریخی در مسیر صلح دانست و ادعا کرد که این گام ابوظبی می‌تواند نقش بسزایی در تقویت تلاش‌های صلح و برقراری امنیت در منطقه داشته باشد.

پادشاه بحرین در ادامه از توقف طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی طبق توافق امضا شده میان امارات،‌ آمریکا و اسرائیل استقبال کرد و آن را دستاوردی دیپلماتیک و تاریخی خواند.

در همین راستا،‌ دفتر نخست‌وزیری بحرین پیشتر برقراری هرگونه تماس تلفنی با مسئولان رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد. 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

انتشار این خبر در روزهای گذشته موجی از اعتراض از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان را در پی داشته است و تقریبا به اتفاق همگی، این اقدام امارات را خیانت به آرمان‌های فلسطین اعلام کرده‌اند.

عربستان،‌ امارات و بحرین از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که طی سال‌های اخیر گام‌های شتابناکی را برای برقراری رابطه دوستانه با اسرائیل برداشته‌ و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

شمعون آران خبرنگار صهیونیست در امور کشورهای عربی نیز امروز فاش کرد که دولت بحرین در راستای تصمیم برای علنی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مکانی را برای ایجاد سفارت این رژیم در منامه انتخاب کرده است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.