بنابر اعلام  خبرگزاری اسپوتنیک، ماه گذشته میلادی وزارت دفاع لهستان اعلام کرد آمریکا و لهستان بر سر یک توافق همکاری نظامی که راه را برای استقرار هزار سرباز دیگر آمریکایی در این کشور هموار می‌کند توافق کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها سند این توافق امروز (شنبه) در شهر ورشو میان مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و همتای لهستانی وی امضا شد.

این توافق در راستای اعلامیه‌ای است که سال گذشته میلادی از جانب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و آندژی دودا، همتای لهستانی وی بر سر تقویت حضور ارتش آمریکا در لهستان در شهر واشنگتن امضا شد.

وزارت دفاع لهستان در تاریخ سی و یک ژوئیه اعلام داشت واشنگتن و ورشو به لحاظ سیاسی بر سر یک توافق همکاری‌های نظامی که راه را برای استقرار هزار سرباز آمریکایی در این کشور حوزه شرق اروپا هموار می‌کند توافق کرده‌اند. هم‌اکنون حدود ۵۰۰۰ نظامی آمریکایی در لهستان استقرار یافته‌اند.

این خبر کمی بعد از آن اعلام می‌شود که پنتاگون اعلام داشت تعدادی از ۱۱۹۰۰ نظامی آمریکایی که قرار است آلمان را ترک کنند به کشورهای ایتالیا، لهستان و حوزه بالتیک منتقل خواهند شد.

وزیر دفاع لهستان مشخص نکرد که آیا سربازان آمریکایی جدیدی که روانه این کشور می شوند همان سربازان انتقال پیدا کرده از آلمان هستند یا خیر. با این ‌حال او گفت این سربازان چرخشی مستقر نخواهند شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده تعداد نظامیان آمریکا در آلمان کاهش یابد. این دستور وی بعد از شکایت‌های مکررش از کوتاهی برلین در عمل به وظایف بودجه‌ای‌اش بر طبق ناتو مطرح شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.