هفته گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، دستورالعمل آنلاین مربوط به قرنطینه را به روز کرد.

طبق این دستورالعمل بهبودیافتگان کووید-۱۹ تا مدت سه ماه نیاز نیست به انجام مجدد تست تشخیصی کرونا اقدام کنند یا در قرنطینه بمانند.

هرچند این مرکز روز گذشته (جمعه) در اطلاعیه‌ای با هدف شفاف‌سازی دستورالعملِ اخیرِ خود اعلام کرد: این دستورالعمل به این مفهوم نیست که بهبودیافتگان در برابر ابتلای مجدد به بیماری ایمن هستند.

در دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا آمده است: بهبودیافتگانی که تست کرونای آنان مثبت بوده است تا زمانیکه علائم بیماری مجدد در آنها بروز پیدا نکند نیاز نیست به انجام مجدد تست تشخیصی کرونا اقدام کنند یا در قرنطینه بمانند.

بنابر گفته سخنگوی این مرکز، این دستورالعمل براساس جدیدترین یافته های علمی در مورد بیماری کووید-۱۹ است که نشان می‌دهد ممکن است تست کرونای فرد بهبودیافته تا حدود سه ماه پس از تشخیص اولیه، مثبت باشد و برای دیگران خطرساز نباشند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا آمده است: یافته‌های موجود به این مفهوم نیست که فرد در مدت سه ماه پس از بهبودی از کرونا در برابر ابتلای مجدد به این بیماری ایمن است اما آخرین یافته ها حاکی از آن است که انجام تست مجدد در مدت سه ماه ضروری نیست مگر اینکه علائم بیماری کووید-۱۹ در فرد ظاهر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.