هفدهمین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

این پرونده ۱۵ متهم دارد که ۵ متهم آن به نام‌های مرجان شیخ الاسلامی، محمدحسین شیرعلی، مهدی شریفی نیک نفس، سید امین قریشی سربستانی و اشرف ریاحی متواری هستند.

قاضی مسعودی مقام گفت: ۱۴ میلیارد و نیم صادرات ارز صورت گرفته و رفت و آمد داشته است و مدیرعاملان خبر ندارند، اما با آن ده‌ها شرکت هم خریده‌اند.

وی ادامه داد:در رای چند هزار صفحه‌ای ما تمام صحبت‌های خود را می‌کنیم در این دادگاه هیچ آشنایی وجود ندارد و اینکه آقایان می‌گویند جا‌های دیگر آدم دارند ارتباطی به این شعبه ندارد اینجا این گونه مسائل به بن بست می‌خورد.

ابوالفضل ملکی شمس آبادی برای دفاع آخر در جایگاه مخصوص قرار گرفت.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم گفت: شما ارز را آورده اید فروخته اید باز ارز گرفته اید و عواید حاصل از آن را داشته‌اید.

وی ادامه داد: اسناد بانک اقتصاد نوین رو به روی من قرار دارد شما ارزی که باید به شرکت‌ها میدادید را فروخته اید و مجدداً از داخل ارز خریده اید و مابه‌التفاوت آن را برده اید به عنوان مثال مبالغی نظیر ۲۸۰ میلیون و ۲ میلیارد یورو گرفته اید.

قاضی مسعودی مقام گفت: ارز نیمایی متعلق به زمان شما نیست شما ارزی را فروخته اید که باید تسلیم pcc می‌شد، اما تسلیم نشده است و آن را فروخته اید ما به التفاوتش را برداشته اید باز ارز از داخل خرید و آن را تسلیم کرده اید.

وی ادامه داد: سند حسابرسی بانک اقتصاد نوین وجود دارد.

متهم گفت: صرافی هیچ ارزی دوباره به من نداد.

قاضی مسعودی مقام گفت: همان صرافی تایید کرده است که شما مجدداً ارز گرفته اید و عملیات ارزی جنابعالی وجود دارد شما برای توجیه رفتار خود نظام بانکی را زیر سوال نبرید.

متهم ملکی گفت: صرافی به من ارز نداد به من ریال داده است.

قاضی مسعودی مقام گفت: باز هم به شما تاکید می‌کنم اظهارات کذب نگویید جلسه پیشین هم شما صحبت‌های دروغین داشته‌اید و مطالبی خلاف واقع را بیان کرده اید فکر نکنید این مطالب کفایت می‌کند اسناد موجود است مجدداً دو سه روز پیش باز استعلام کرده‌ایم و تایید کرده‌اند که شما ما به التفاوت‌ها را برداشته اید و از تبدیل‌ها سوء استفاده کرده اید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.