پدر و مادر شدن مسئولیتی بسیار سنگین است. کسی که می‌خواهد پدر یا مادر شود باید بداند زندگی و سرنوشت یک انسان در دستان آن‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین حفاظت از سلامتی و جان کودک اولین وظیفه والدین است.

به همین دلیل تنها رهانکردن کودک در خانه و همچنین در اختیار قرار ندادن وسایلی که می‌تواند جان کودک را مورد تهدید قرار می‌دهد از نکات مهمی است که همه والدین باید به آن توجه کنند. اتفاق دردناکی که حدود ۱۰ روز پیش در یکی از مناطق هند و همچنین به تازگی در چین رخ داد این وظیفه سنگین والدین را به ما یادآور می‌شود.

در حالی که حدود ۱۰ روز پیش بود که در حادثه‌ای دردناک یک کودک سه ساله هندوستانی پس از بلعیدن سکه جانش را از دست داد به تازگی نیز یک کودک چینی که اقدام به قورت دادن سکه کرده بود با خوش شانسی از مرگ گریخت. این دختر ۳ ساله در حال بازی با سکه بود که ناگهان آن را به دهان خود انداخت و بلعید. بلافاصله والدین این کودک، بچه خود را که حالت تهوع داشت به بیمارستانی در گوانگ‌ژو رساندند.

7TT5zCunLumB

پزشکان پس از انجام آزمایش سی تی اسکن، یک شی فلزی دایره مانند را در گلوی کودک مشاهده کردند. بنا به گفته مادر این کودک، دخترش «بی بی»، روز جمعه در حالی که با مادربزرگش در خانه حضور داشت اقدام به بلعیدن این سکه کرد. این زن گفت دختر خردسال او یک سکه ۱ یوانی را که حدود ۲۵ میلی متر( ۲.۵ سانتی متر) عرض داشت از روی میز برداشته و سپس اقدام به قورت دادن آن کرده بود. این در حالی بود که مادربزرگ کودک اصلا متوجه این اتفاق نشده بود.

مادربزرگ کودک که با دیدن بدحالی نوه خود شدیدا دچار ترس و وحشت شده بود بلافاصله با پدر و مادر نوه اش تماس گرفت. جراحان بیمارستان بلافاصله با انجام عمل جراحی موفق به بیرن کشیدن سکه از گلوی بیمار شدند. بنا به گزارش رسانه‌های محلی چین این کودک پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص شده است.

گفتنی است؛ پزشکان بیمارستان در خصوص در اختیار قراردادن اشیاء خطرناک برای بازی کودک به والدین این دختر خردسال هشدار دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.