اسپوتنیک گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اقدام تلافی جویانه علیه پرتاب بالونهای آتش زا، شامگاه جمعه دست کم سه منطقه در نوار غزه را مورد حمله هوایی و پهپادی قرار داد.

شاهدان عینی می‌گویند که این حملات علیه دست کم سه پست دیده بانی در نوار غزه صورت گرفته و مشتمل بر حملات پهپادی و جت‌های جنگنده اف -۱۶ بوده است.

مناطق مورد هدف شامل «بیت لاهیا»، «بین حنون»، بندر «خان یونس» و «البریج» بودند که مورد آخر بنابر گزارشها یک منطقه کشاورزی بوده است.

روزنامه القدس نیز گزارش داد که منازل نزدیک به منطقه البریج در اثر این حمله خسارت دیدند و شاهدان عینی نیز از انتقال چندین فرد مجروح به بیمارستان الاقصی خبر دادند. دست کم یک کودک نیز در این حملات مجروح شده است.

گفتنی است که ظرف چندین شب متوالی، هواپیماها و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار داده اند. رژیم صهیونیستی این حملات را به عنوان واکنشی در برابر پرتاب بالونهای آتش زا که به آتش سوزی گسترده در سرزمین‌های اشغالی می‌انجامد، توجیه می‌کند و مدعی است که پایگاه‌های حماس و «زیرساخت» را در اقدامی تلافی جویانه هدف قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.