سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار برخی آگهی‌ها در فضای مجازی با موضوع پیش فروش واکسن کرونا یا فروش داروهای آن گفت: به طورکلی و همانطور که بارها گفته و تاکید شده است، فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع بوده و با عاملان آن برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا نیز متاسفانه در مواردی شاهد آن بودیم که افراد سودجو با انتشار آگهی در فضای مجازی ادعای فروش داروهای مربوط به کرونا را داشتند که این افراد از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده و در بازجویی از آنان مشخص شده که یا دارویشان تقلبی و جعلی بوده یا اینکه اصلا دارویی در کار نبوده و صرفا به قصد سودجویی و کلاهبرداری دست به چنین اقدامی زده اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ اضافه کرد: اخیرا نیز با توجه به حساسیت افکار عمومی و خبرهایی که در مورد واکسن کرونا منتشر شده این احتمال وجود دارد که افراد سودجو در پوشش پیش فروش واکسن یا فروش آن قصد کلاهبرداری از مردم را داشته باشند که لازم است شهروندان هوشیار باشند و البته پلیس نیز با چنین مواردی برخورد خواهد کرد.

گودرزی با بیان اینکه تیم‌های رصد پلیس فتا چنین مواردی را رصد کرده و با هرگونه موارد تخلف برخورد خواهند کرد، گفت: هشدار ما به شهروندان این است که به هیچ عنوان اقدام به خرید دارو از فضای مجازی نکنند چرا که چنین اقدامی غیرقانون است. از طرف دیگر اگر با چنین آگهی‌هایی روبه رو شدند به هیچ عنوان فریب آن را نخورند چرا که یا داروی بی‌اثر و تاریخ مصرف گذشته به دستشان می‌رسد که احتمال مسمومیت با آن نیز وجود دارد، یا اینکه اصلا دارویی وجود ندارد و آگهی برای کلاهبرداری منتشر شده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از شهروندان خواست که در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.