دفتر سفیر انگلیس در سازمان ملل بامداد شنبه در بیانیه‌ای ضمن اظهار این مطلب، مدعی شد: ما بارها نگرانی خود را درباره رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از جمله انتقال سلاح به یمن، لبنان، سوریه و عراق که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، ابراز کرده‌ایم".

این بیانیه همچنین بدون اشاره به بی‌عملی کشورهای اروپا در ارتباط با برجام و عمل به تعهداتشان در این رابطه، افزود: به همین دلیل ما نیز مانند شماری دیگر از اعضای شورای امنیت که درباره انقضای برنامه‌ریزی‌شده تحریم تسلیحاتی علیه ایران ابراز نگرانی کرده‌اند، نگرانی خود را اعلام می‌کنیم.

نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: وزیران خارجه سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) تصریح کرده‌اند که انقضای این محدودیت‌ها تاثیرات عمده‌ای بر امنیت و ثبات منطقه‌ای خواهد گذاشت.

انگلیس همچنین آمادگی خود را برای همکاری با اعضای شورای امنیت و مشارکت‌کنندگان برجام برای تضمین حمایت این شورای از چنین اقدامی اعلام کرد و در عین حال تاکید کرد که "با اراده به برجام پایبند است".

با این وجود، لندن تصریح کرد که به همراه آلمان و فرانسه اگرچه به پیشبرد مذاکرات در چارچوب مکانیسم حل اختلاف متعهد است، اما از استفاده از مکانیسم ماشه به دلیل آنکه با تلاش‌ها برای حفظ برجام مغایر است، حمایت نمی‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.