فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی موارد مطرح‌شده در خصوص صدور احکام انضباطی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه کمیته انضباطی فدراسیون ووشو به شرح زیر است:

«مطابق با ماده ٢ اهداف و وظایف آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی که حفظ و صیانت از اخلاق حسنه، اسلامی و ورزشی و همچنین کوشش در جهت رسیدن به ارزش‌ها و کرامات والای انسانی در سطح جامعه ورزشی کشور و پیشگیری از برخوردهای ناشایست می‌باشد، در تاریخ ١٣٩٩/٠٥/١٥ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون برگزار شد. این جلسه در خصوص رسیدگی به شکایت خانم مریم هاشمی علیه خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و همچنین بررسی گزارش‌های مستند فدراسیون نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان در حین تمرینات در اماکن عمومی ورزشی از قبیل مجموعه ورزشی انقلاب و چیتگر و همچنین نشر و بازنشر آن در فضای مجازی و سایر موارد اعلامی نظیر اظهارات خلاف واقع، افترا و توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های فدراسیون ووشو ایران از طریق صفحات شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرامی نامبردگان و اقدامات ضدمنافع ملی و رفتارهای خارج از شأن یک ورزشکار ملی، با حضور اعضای کمیته، طرفین شکایت و وکلای آن‌ها تشکیل گردید.

اعضای کمیته انضباطی با بررسی دقیق موارد مذکور پس از استماع شکایت شاکیان و اظهارات خانم ها شهربانو و سهیلا منصوریان و دفاعیات وکلای ایشان، تخلفات نامبردگان را منطبق با بندهای ١، ٣ و ٥ ماده ٧ آئین نامه انضباطی مسابقات ورزشی محرز دانسته و لذا به استناد بند ٤ ماده ٨ آئین نامه مذکور،‌ خانم شهربانو منصوریان را به مدت ٢٠ ماه و خانم سهیلا منصوریان را با توجه به اظهار ندامت به مدت ٨ ماه محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم نمودند.

این رأی در صورت اعتراض مطابق با ماده ٩ آئین نامه مذبور ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ ١٣٩٩/٠٥/٢٢ قابل تجدید نظرخواهی و بررسی مجدد می‌باشد.

همچنین برخی از اتهامات مطروحه در گزارش‌های واصله به فدراسیون علیه خانم ها شهربانو و سهیلا منصوریان قابلیت طرح در دادسرای عمومی و فرهنگ و رسانه را دارا می‌باشند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.