پهپادهای پستی، سورپرایزی بود که سال گذشته، پس از حاشیه پردازی فراوان و با حدس و گمان رونمایی شد، همچنان در نقطه آغاز باقی مانده است.

«حسین نعمتی» درباره پهپادهای پستی افزود: در تمام دنیا نیز این سرویس هنوز به سرویس تجاری تبدیل نشده است. آزمایش و اجرایی شدن آن فقط به عنوان شروعی برای ایجاد ظرفیت بوده تا بتوان در آینده از این امکان استفاده کرد و آن را توسعه داد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که توسعه این طرح هزینه بالایی دارد، افزود: طرح پایلوت پهپادها با این تفکر آغاز شد که بتوانیم همگام با دنیا به این حوزه ورود کنیم چرا که ایران جزو پست‌های مطرح در سطح جهان است و نمی‌خواستیم از تکنولوژی که در دنیا از آن استفاده می‌شود، عقب بمانیم. شاید در آینده امکانی فراهم شود تا بخش خصوصی هم بتواند به این عرصه ورود کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: همان اوایل، یک‌ مرتبه پهپادها را تست کردیم و به نظر می‌رسد در برخی از نقاط کشور مانند جزیره کیش با وجود ترافیک هوایی کمتر بتوان از این تکنولوژی استفاده کرد. این طرح در حال بررسی است و در آینده مردم می‌توانند از این سرویس بهره‌مند باشند.

او در خصوص آخرین وضعیت پهپادها گفت: این طرح به همان شکل باقی مانده است. فضای شهرهایی مانند تهران ویژگی خاصی دارد و برای پرواز پهپادها باید مجوزهای لازم دریافت شود. البته ما هماهنگی لازم با برخی از دستگاه‌ها مانند اورژانس که شرایط خاصی دارند را انجام داده‌ایم تا به وقت ضرورت بتوانیم به آن‌ها سرویس ارائه دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.