مرتضی دامن پاک جامی در مصاحبه ای با رادیو "تی اس اف "پرتغال به کشورهای اروپایی هشدار داد چنانچه تسلیم فشار و زورگویی آمریکا شوند و از هر گونه تلاش رژیم ترامپ برای تمدید تسلیحاتی ایران در شورای امنیت حمایت کنند، ادامه حضور ایران در برجام هیچ توجیهی ندارد و بایستی شاهد مرگ این توافق باشیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیسبون افزود: خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هسته ای و بی عملی اروپا در برابر اجرای تعهدات خود باعث شده تا ایران از  امتیازات اقتصادی و همکاریهای هسته ای برجام بهره ای نداشته باشد. رفع خودکار محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حداقل بهره برداری سیاسی و عملی ایران از برجام است که امیدها به حفظ آن را زنده نگه می‌دارد.

دامن پاک جامی در بخش دیگری ازاین مصاحبه تصریح کرد که اتهامات آمریکا علیه برنامه تسلیحاتی کاملا دفاعی ایران، در حالی که خود این کشور بزرگترین فروشنده سلاح به منطقه خاورمیانه و رژیم سعودی بزرگترین خریدار آن است، بسیار مضحک است. اینها همان سلاح های کشنده ای هستند که هر روز بر سر مردم بی گناه یمن فرود می آیند و آنها را به خاک و خون می کشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.