محمدرضا احمدی پیش از ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلا این شهر  با گرامیداشت ایام بزرگداشت  ورود اقتدارآمیز آزادگان و همه خدمتگزارانی که صادقانه امنیت و آرامش را به ایران اسلامی هدیه دادند، اظهار کرد: آزادگان ایران اسلامی اگرچه دربند دشمن، اسیر بودند اما درواقع این پرستوهای مقتدر، دشمنان را به اسارت خود درآورده بودند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باخدا عهد بسته تا  نمایندگی را فرصتی برای خدمت دانسته نه فرصتی برای غنیمت، گفت: کلمه اسارت خوش‌یمن نیست وقتی اسارت فردی شنیده می‌شود، همه وحشت و نگران خواهیم شد چراکه دشمنان در طول اسارت تلاش می‌کردند آزادگان ایران اسلامی را بشکنند و عقایدشان در ولایت مداری را تغییر دهند اما آزادگان قدرتمند در مقابل توطئه‌های دشمن مقاومت کرده و سرخم نمی‌کردند.

آزاده دفاع مقدس با بیان اینکه افسران بعثی در زندان‌های عراق می‌گفتند که رزمندگان ایرانی فریب‌خورده و اسلام واقعی در عراق و ارتش بعث است، افزود: اگرچه رزمندگان را با جنگ روانی مورد آزار قرار می‌دادند اما آزادگان با بصیرت تمام توطئه آنان را  نقش بر آب می‌کردند و روزبه‌روز مقاوم‌تر شده و وفاداری‌شان به انقلاب و امام بیشتر می‌شد.

احمدی با اشاره به دردآور بودن یادآوری خاطرات اسارت تصریح کرد: در سلول انفرادی افسر بعث عراقی به ما می‌گفت باید به هم سیلی بزنید اگر نزنید ما شما را خواهیم کشت، لذا برای اینکه باتوم و کابل افسران بعث به بدن ما نخورد مجبور شدیم همدیگر را بزنیم تا دستان کثیف آنان به ما نخورد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه خاطرات آزادگان مملو از دردها و رنج‌های زیادی است، خاطرنشان کرد: افسران بعث عراق بدترین شکنجه‌های جسمی و روحی  را نثار آزادگان مقاوم ایرانی می‌کردند تا آنان را بشکنند اما غافل از اینکه آزادگان غیور محکم و مقاوم بودند.

این آزاده دفاع مقدس با بیان اینکه تعداد زیادی از دوستان ما را جلوی چشمانمان با رفتارهای وحشیانه به شهادت می‌رساندند، افزود: بارها پیش می‌آمد که افسران بعث اجازه نمی‌دادند که تا شش ماه با یکدیگر حتی یک کلمه صحبت کنیم.

احمدی با بیان اینکه در مواقع محدودیت برای صحبت باهم، با اشاره دست و پلک چشم به هم روحیه داده و مقاومت خود را نجوا می‌کردیم گفت: ما آزادگان مانند اوایل انقلاب پای عهد خود با امام و رهبری تا پای خون ایستاده و کوتاهی نمی‌کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نگران معیشت و اقتصاد مردم ایران اسلامی  هستیم خاطرنشان کرد: ما با دیدن مشکلات مردم شرمنده می‌شویم و تلاش مضاعف خواهیم کرد تا مشکلی از مشکلات مردم کاسته شود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم مجلس انقلابی بوده و با تمام وجود در کاهش مشکلات مردم خدمت می‌کنند افزود: مسؤولان بدانند که مسؤولان هیچ برتری نسبت به مردم ندارند بلکه باید خالصانه به مردم خدمت کرد و شبانه‌روز پای عهد با مردم بایستند.

احمدی با بیان اینکه آینده روشن بوده و همه نمایندگان در مجلس یازدهم تلاش می‌کنند تا بار دیگر لبخند رضایت را بر لبان رهبری بنشانند گفت: مسؤولان بدانند که در برابر هرگونه کوتاهی در خدمت به مردم باید در قیامت پاسخگوی خداوند، پیامبر (ص) و اهل‌بیت باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.