با حضور امیر حاتمی و  مدیر عامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع خط بهینه سازی و ارتقاء توان عملیاتی "تانک"های نیروهای مسلح  و هم چنین میدان آزمایش "تانک" در شهرستان درود افتتاح و به بهره برداری رسید.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه تعمیرات اساسی و ارتقاء تسلیحات نظامی و دفاعی نیازمند دانش به روز، تکنولوژی و فناورهای منحصر به فرد خود است گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در مسیر تولید و تأمین نیازهای اساسی نیروهای مسلح همواره با تحریم های ظالمانه و مشکل تأمین و تعمیر قطعاتِ ادوات و تسلیحات دفاعی روبرو  روبرو بود که از همان ابتدا با تکیه بر شعار " ما میتوانیم" و قطع هرگونه وابستگی، قدم در مسیر خود کفایی و تامین نیازهای بومی گذاشت.

امیر سرتیپ حاتمی افتتاح خط ارتقا و بهینه سازی تانک های نیروهای مسلح و آماده سازی اولین میدان تست و ارزیابی انواع تانک ها در همجواری صنعت درود را گامی مهم در افزایش قدرت یگان های رزم نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: انشالله وزارت دفاع با افتتاح این خط ارتقاء و میدان آزمایش که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع راه اندازی شده است قادر خواهد بود تمامی تانک های موجود در کلاس های مختلف را در تراز تانک T90 به روز رسانی و ارتقا دهد.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین بستر سازی جهت ارتقا و بهینه سازی توان عملیاتی تانک های نیروهای مسلح را با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، گامی ارزنده در کاهش خروج ارز از کشور و قطع وابستگی به سایر کشورها دانست.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه "تانک" به عنوان پیچیده ترین، گرانترین و اثربخش ترین وسیله در حوزه رزم زمینی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است گفت: امروزه تانک هایی که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع  طراحی، تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار داده می شود مجهز به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز را داراست و به طور کل با تانک های ساخته شده پیشرفته در دنیا برابری می کند.

وی بابیان دستاوردهای بزرگ وزارت دفاع در ساخت انواع تسلیحات راهبردی زمینی، دریایی، هوایی، هوا و فضا و الکترونیک طی سال های اخیر گفت: تجهیزات ساخته شده توسط متخصصان صنعت دفاعی در بازه زمانی خاص متناسب با تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح در میدان های رزم، نیازمند به روز رسانی است و این موضوع در صنایع مختلف وزارت دفاع از جمله صنایع هوایی و دریایی به بهترین نحو ممکن در حال انجام است به طوری که امروز انواع بالگردها و جنگنده های کلاس غربی و شرقی را با تکنولوژی های بومی به روز رسانی، بهینه سازی و ارتقاء یافته است.

تست میدانی تانک‌های ایرانی با حضور وزیر دفاع

امیر سرتیپ حاتمی، پس از افتتاح کارخانه و خط تولید انبوه تایر خودروهای تاکتیکی و آفرود و همچنین افتتاح از خط بهینه سازی و ارتقاء توان عملیاتی تانک های نیروهای مسلح  با حضور در میدان تست و سایت تیراندازی تانک ها، قدرت مانور و تیراندازی ۴ حالته تانک‌ها را مورد بازدید قرار داد.  

بنابر گزارش فارس، وزیر دفاع در این بازدید اظهار داشت: صنعت دفاعی بومی کشور عزیزمان با بهره گیری از تجربه گرانسنگ ۸ سال دفاع مقدس توانسته است کلیه تجهیزات، ادوات و محصولات دفاعی و نظامی خود را با استفاده از علم و دانش بومی و بدون هیچگونه نیازی به بیرون از مرزها و کمک کشورهای بیگانه بهینه سازی کند.

امیر حاتمی تصریح کرد:  با تکیه بر شعار " ما میتوانیم" توانسته ایم تمامی تانک های نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه را به کارآمد ترین تجهیزات و تسلیحات روز، مسلح و فرایند ارتقا و به روزرسانی در این تانک ها را به موفقیت به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف و راهبرد در صنعت دفاعی ارتقای توان و قدرت رزمی نیروهای مسلح در مقابل هر گونه تهدید احتمالی و تهدیدات آینده خواهد بود گفت: تحقق فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» از اولویت های اصلی وزارت دفاع است و امروز در تعامل تنگاتنگ با ارتش و سپاه قدرتمند و سرافراز می توانیم تمام نیازهای رزم زمینی ارتش و سپاه را برطرف نماییم.

گفتنی است وزیر دفاع در این میدان تست واقعی وضعیت اجرای عملیاتی تانک ها را در ۴ حالت – تانک و هدف ثابت، تانک ثابت و هدف متحرک، تانک متحرک و هدف ثابت و تانک و هدف متحرک، مشاهده کرد.   

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.