چرا رئیس جمهور به جلسه رای اعتماد مدرس خیابانی نرفت؟

محمود واعظی، درباره چرایی حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ حضور مقامات ارشد در جلسات عمومی و اماکن اینچنینی تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست و این کمیته بهداشتی این ستاد است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد و همه تابع مصوبات و تصمیمات هستیم.

وی با اشاره به نامه‌نگاری خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در روزهای پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد تاکید کرد: تصمیم کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کتبا توسط اینجانب به اطلاع رئیس محترم مجلس رسیده و انتظار این بود که ایشان نمایندگان مجلس را از این مسئله آگاه و جلسه را مدیریت کنند،‌ متاسفانه این اطلاع رسانی به نمایندگان محترم انجام نشد و صرفا پس از دریافت یادداشت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و آنهم پس از رای گیری اطلاع داده شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر لازم‌الاتّباع بودن مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا،‌ افزود: نمونه همین مسئله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رای اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رئیس‌جمهور در آن جلسه حضور یافت و به نمایندگی از رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی دفاع کرد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.

واعظی با ابراز تعجب از ممانعت از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، خاطرنشان کرد:‌ چنانکه عرض کردم، هم در مجلس قبل و هم در دولت‌های قبل مواردی وجود داشته که معاون اول رئیس‌جمهور به نیابت از رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شرکت و در دفاع از وزیر سخنرانی کرده است. با این حال دیروز با استناد به آئین نامه داخلی از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور ممانعت شد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی موفق به کسب اعتماد نمایندگان محترم نشد از شایستگی ها و توانائیهای این مدیر موفق کم نخواهد کرد و ایشان همواره به عنوان مدیر متدین، متخصص و لایق در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.