وزیر آموزش و پرورش در دومین نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش و معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها با بیان اینکه در دوره ابتدایی به دنبال حافظه محوری نیستیم، اظهار کرد: شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریور قطعی است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش کودکان با سنین کم در دست معاونان آموزش ابتدایی است و باید بررسی کنیم که آیا توانسته‌ایم در این بخش به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم، باید هدف نهایی ما آموزش ابتدایی با کیفیت باشد و از خود بپرسیم آیا با برنامه‌های خود می‌توانیم به سمت آموزش ابتدایی با کیفیت‌تر برویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر این موضوع را هدف گذاری کنیم مطمئناً می‌توانیم در هر دوره به پیشرفت برسیم و زمینه‌های خلاقیت و ابتکار پدید خواهد آمد و از همه ظرفیت و توانایی خود برای داشتن یک آموزش ابتدایی با کیفیت استفاده کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه ارتباط ستاد با صف باید سریع و بدون واسطه باشد و این باید به عنوان شاخصی مهم برای سال تحصیلی آینده تلقی شود، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که آیا می‌توانیم پیامی را از ستاد تا سطح معلمان ارسال کرده و از آن‌ها پاسخ نیز دریافت کنیم؛ در این صورت نیاز داریم در کوتاه‌ترین زمان این کار را در دستور کار قرار دهیم و شبکه شاد توانسته است این امکان را برای ما فراهم کند.

از ۱۵ شهریور همه دانش آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اصل مهم شروع سال تحصیلی در ۱۵ شهریور است و این موضوع قطعی است و از ۱۵ شهریور همه دانش آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند، اما کیفیت عرضه خدمات آموزشی می‌تواند به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلویزیونی، بسته‌های آموزشی یا شبکه شاد باشد.

او با تاکید بر اینکه باید تا آغاز سال تحصیلی چندین بار مانور تبادل پیام بین استان‌ها و مدارس صورت گیرد، گفت: آموزش و پرورش در دوره کنونی و در بستر فضای مجازی به مانند حضور در اتاق شیشه‌ای است که همگان می‌توانند عملکرد آن را مشاهده و نقد کنند، زیرا تدریس معلم در منظر همگان قرار گرفته است و هر موضوعی که در معرض شفافیت قرار می‌گیرد، در کنار آسیب‌هایی که وجود دارد می‌تواند باعث رشد آن شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه کار در حوزه ابتدایی سقف ندارد و مجال برای خلاقیت آن زیاد است، گفت: بسته تحولی خوانا در حوزه ابتدایی بسیار مهم است و باید آن را به طور جدی پیگیری کنیم تا توانایی خواندن، نوشتن، سخن گفتن، شنیدن و مهارت‌های پایه دانش آموزان ارتقا یابد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در دوره ابتدایی به دنبال حافظه محوری نیستیم و همه افراد باید مجال بروز و ظهور پیدا کنند، گفت: انجام این کار در دروه ابتدایی بهترین زمان است و طلایی‌ترین دوره حضور دانش آموزان در مدرسه، حضور در دوره ابتدایی خواهد بود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شکل محتوایی نظارت نسبت به سال‌های قبل متفاوت است، تاکید کرد: هر مدیر نسبت به عملکرد درست معاون خود، هر رئیس منطقه نسبت به عملکرد درست مدیران خود و هر مدیرکل نسبت به عملکرد درست مدیران مناطق و معاونان خود، باید اطمینان پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: بازماندگان از تحصیل به هر طریق ممکن باید به مدرسه بازگردانده شوند و شرایط کرونا نباید فرصتی برای جدایی کودکان از آموزش و مدرسه ایجاد کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.