تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون۲۰,۶۷۶,۹۹۶  تن مبتلا و ۷۴۹,۰۷۹ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

جدول زیر نگاهی به آمار ۳۰ کشور آلوده دنیا دارد:

آمارهای روز گذشته حاکی از وخامت اوضاع در سه کشور آلوده دنیا است. آمریکا روز گذشته ۵۴,۵۱۹ مورد ابتلای جدید و ۱,۵۰۴ مورد داشته است. این آمار در برزیل به ترتیب ۵۴,۹۲۳ و ۱,۲۴۲ بوده است. در هند نیز روز گذشته ۶۱,۲۵۲ ابتلای جدید و ۸۳۵ مورد فوت ثبت شد.  

در هند گفته می شود هر دو دقیقه، یک نفر جانش را براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست می‌دهد. ۸۰ درصد از نرخ ابتلا به ویروس کرونا و تلفات ناشی از آن در ۱۰ ایالت هند رخ داده است.نخست وزیر هند به سروزیران این ایالت‌ها دستور داده است تعداد آزمایش‌های تشخیصی مرتبط با کرونا را ا فزایش دهند.

همزمان با روزهای اوج شیوع کرونا در آمریکا و افزایش تنش میان دونالد ترامپ و مشاوران بهداشتی کاخ سفید در خصوص خطرهایی که این همه گیری برای مردم به ویژه دانش آموزان در صورت بازگشایی مدارس به همراه دارد، رئیس جمهوری این کشور برای به کرسی نشاندن حرفش و عملی کردن بازگشایی مدارس، یک مشاور بهداشتی جدید و هم نظر با خود منصوب کرده است. دولت ترامپ از مدارس خواسته است به طور عادی بازگشایی شوند و حتی تهدید کرده در صورت امتناع مدارس از این امر حمایت مالی دریافت نمی‌کنند. علاوه بر این ورزش دانشگاه‌ها نیز حالا هدف دولت قرار گرفته، به گونه‌ای که «مایک پنس» معاون اول رییس جمهوری این هفته در توییتی نوشت: "آمریکا به فوتبال دانشگاه‌ها نیاز دارد". 

در ایران نیز به گفته سخنگوی وزارت بهداشت  استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند. گفتنی است که تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کووید_۱۹ در ایران به مرز ۱۹ هزار تن رسیده است.

آمارها در حالی رو به افزایش بوده که روز سه شنبه روسیه یک خبر مهم را به دنیا اعلام کرد و آن رونمایی از واکسن کرونا بود.در آخرین اخبار مقامات سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده‌اند که این سازمان مشتاقانه منتظر است تا جزئیات آزمایشات واکسن تازه ثبت شده روسیه علیه کووید-۱۹ موسوم به Sputnik V را بررسی کرده و به همین منظور با مقامات روسی ارتباط برقرار می‌کند. در همین حال با معرفی واکسن کرونا مقامات بهداشتی کشورهای مختلف نسبت به آن ابراز تردید کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.