سوروس میلیاردر لیبرال در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی (La Repubblica) در مورد پیش بینی‌های خود در مورد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت و افزود: در آمریکا حتی حیله گری مانند ترامپ می‌تواند رئیس جمهوری شود و دموکراسی را از درون تضعیف کند. اما همیشه در ایالات متحده پستی و بلندی‌هایی وجود دارد. 

سوروس تاکید کرد: من اطمینان دارم که ترامپ پدیده‌ای زودگذر خواهد بود و امیدوارم در ماه نوامبر به پایان برسد. 

رئیس بنیاد سوروس در ادامه به خطرات پیروزی مجدد ترامپ اشاره کرد و گفت: ترامپ برای زندگی خود می‌جنگد و هر کاری می‌کند که در قدرت بماند. 

سوروس افزود: در صورت عدم پیروزی ترامپ در انتخابات رییس جمهوری مسئول نقض قانونی اساسی خواهد بود. 

سوروس ۹۰ ساله همچنین در سخنان خود به بحران ویروس همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: این بدترین بحران زندگی من از جنگ جهانی دوم است. 

سوروس از نظر سیاسی، یکی از سه بنیانگذار اصلی مرکز پیشرفت آمریکا و عضو هیات مدیره آن است. او بنیانگذار انقلاب رنگی (رز ، گل سرخ)  در گرجستان بود. که در سال ۱۳۸۲ در گرجستان اتفاق افتاد و «ادوارد شوارد نادزه» رئیس‌جمهوری وقت را برکنار کرد. 

سوروس پول هنگفتی را در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۴ علیه جورج دبلیو بوش اختصاص داد تا مانع دستیابی او به این کرسی برای دور دوم شود که البته ناموفق بود. 

وی در سال ۲۰۰۳ در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، گفت: برکنارکردن بوش از مقامش «تمرکز اصلی زندگی من» و «مساله مرگ و زندگی است» . «اگر کسی شکست بوش را تضمین کند همه ثروتش را وقف شکست دادن بوش می‌کند.» 

سوروس، ترامپ را خطری برای جهان می‌داند و معتقد است که او تا سال ۲۰۲۰ در سمتش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا باقی نخواهد ماند. 

او ۱۳ میلیون دلار صرف حمایت از «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.