تورج فرهادی ضمن تشریح ابعاد حادثه شنبه‌شب پارک لاله که منجر به مرگ نوجوان ۱۴ ساله شد ضمن ابراز تأسف و عذرخواهی بابت بروز این حادثه اظهار کرد: من به سهم خودم ضمن تسلیت مجدد به این خانواده داغ‌ دیده و عذرخواهی از شهروندان تهرانی بابت وقوع این حادثه تلخ از همان لحظات اولیه حادثه با تشکیل کمیته‌ای  پیگیری خود را برای بررسی چرایی این حادثه آغاز کردیم.

فرهادی افزود: ضمن هماهنگی با پلیس و مراجع قضایی تمامی افرادی که در پارک لاله فعالیت می‌کردند اعم از ناظر و مدیر و پیمانکارانی که در گذشته و حال، در پارک کار می‌کردند از صبح یکشنبه مورد پیگرد، احضار و بازداشت قرار گرفتند.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: این موضوع باید تعیین تکلیف شود و گروه فنی، کارشناسان اداره برق و کارشناسان رسمی دادگستری که از طرف مرجع قضایی مشخص شدند بررسی فنی خود را در خصوص تشخیص نهایی علت حادثه آغاز کردند.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای که در منطقه تشکیل‌ شده نیز تمام پرونده‌ها و گزارش اقدامات پیمانکارانی را که در این زمینه فعالیت کرده‌اند را احصا و به مراجع قضایی تحویل خواهد داد، تا آخرین نظر از مرجع قضایی گرفته‌شده و کسانی که در این زمینه قصور داشتند، شناسایی شوند؛ کوتاهی و قصوری که در نصب اتصالات و کارهایی که برای پایه چراغ‌ها انجام شده، باعث رخ دادن این اتفاق شده است.

فرهادی  درباره اثبات تخلف احتمالی در این زمینه گفت: حتماً با کسانی که در این زمینه نقش داشتند برخور قانونی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: به طور حتم ما همچنین مراجع قضایی از این موضوع نخواهیم گذشت و تلاش می‌شود که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود؛ بر همین اساس از روز گذشته به‌طور جدی در تمام پارکها، نظارت‌ها چندین برابر شده تا این قضیه دیگر تکرار نشود و خیال شهروندان در فضای امنی مثل پارک از همه‌ چیز راحت باشد.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که چرا پایه چراغ‌ها داخل آب هستند و ممکن است سیم داخل آب لخت و برق ‌گرفتگی ایجاد شود، گفت: اینکه ما بخواهیم کابل برق  را از داخل آب  و با استفاده از  پوشَن مناسب عبور بدهیم، اتفاقی است که در تمام دنیا در دستگاه‌های مختلف تفریحی گردشگری صنعتی، دریایی، نظامی و  غیرنظامی انجام می‌شود و آب و جریان انتقال برق در کنار هم هستند اما مهم این است که پیمانکار و ناظر مربوطه، دقت نظر کافی را در اجرای این مسئله نداشتند که متأسفانه منجر به بروز این حادثه تلخ شد و در این زمینه هم ‌نظر قطعی را باید کارشناسان امر بدهند اما نکته مهم اینجاست که  مسئله عبور کابل از داخل آب با علم امروز قابلیت حل دارد به‌شرط اینکه کارشناسان و کسانی که متخصص اجرای کار هستند در اجرای آن دقت کافی داشته باشند و نظارت دقیقی روی آن انجام‌ شود.

وی گفت: حتماً تلاش می شود که این اتفاق بار دیگر برای مردم نیفتد و از همه مردم و این خانواده محترم ضمن عرض تسلیت، عذرخواهی جدی دارم و امیدوارم که این مسئله تکرار نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.