سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم گفت: برخی برپایی یاد شهدای کربلا را به دوران ۴۰۰ الی ۵۰۰ سال پیش منتسب می‌کنند ولی من معتقدم اولین راوی حماسه کربلا حضرت زینب بود که گفت به خدا جز زیبایی هیچ چیز ندیدم، اولین کسی که زیبایی حماسه کربلا را با زبانی شیوا بیان کرد، پرستار دلسوز حضرت سیدالشهدا بود.

وی افزود: صحنه ورود جابر با چشم نابینا به کربلا و بیان درد او اولین روضه عاشورا بود، گرامی‌داشت یاد دوران محرم از همان روزها بود و نمی‌شود شور و سوز عاشقان اهل بیت را در محرمی خاموش کرد، وزیر بهداشت زمانی که شیر مادر می‌خورد در روضه امام حسین (ع) اشک مادر بر صورتش می‌چکیده و برای من سخت است که اعلام کنم برای برگزاری مراسم‌های مذهبی پروتکل‌ها را رعایت کنید. آنچه امروز به عنوان پرچم تشیع در دست ماست باید برافراشته بماند و این موضوع مسؤولیت بر دوش ما می‌گذارد.

نمکی اظهار داشت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین حمایت‌های تاریخی در این ایام حمایت‌های هوشمندانه و سرشار از بصیرت مقام معظم رهبری بود و ماندگاری این روش در تاریخ مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

نمکی گفت: در سخت‌ترین ایام تحریم‌ها در حال مدیریت هستیم و برای تهیه یک دارو باید به سختی تحریم‌ها را دور بزنیم اما با لطف خدا هیچ بیماری برای تهیه دارو سرگردان داروخانه‌ها نشده است.

وزیر بهداشت گفت: حفظ آبرو و عزت نظام برای ما مهم است و مهم است که دیگران نتوانند مغلطه کنند که عاشورا و تاسوعا عامل شیوع کرونا شد و برخی اعلام کنند علم بر اداره نظام سلامت ایران حاکم نیست و نظام سلامت با احساسات اداره می‌شود،  رهبری فرمودند تابع نظارت ستاد کرونا هستم و نباید برخی جلوتر از نظر ایشان حرکت کنند و اگر افرادی خود را جلوتر از این الگو ببینند تلکیلفشان روشن است و به دنبال صحنه‌سازی هستند.

وزیر بهداشت گفت: تردید ندارم امسال محرمی با شور خواهیم داشت و همکاران ما شش ماه است که در شیفت‌های مختلف درحال تلاش هستند هرچند عده زیادی در برخی مواقع به دنبال تفرقه افکنی بودند اما هیچ بیماری در مناطق سنی نشین پشت در بیمارستان نماند. تردید ندارم رعایت پروتکل‌ها با دست مدیران هیأت‌های مذهبی اجرا می‌شود و نظارت کافی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت تا محرمی با عظمت و باشکوه در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.