حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: بر این اساس تعداد ۷ دهک پایین جامعه شامل طرح شده و در قالب توزیع کارت خرید کالا تسهیلاتی را دریافت خواهند کرد.

 

وی هدف از ارائه این طرح را کمک به تامین معیشت مردم اعلام و اضافه کرد: این کمک‌ها به صورت یارانه نقدی نبوده و در قالب کارت خرید کالای مورد نیاز ارایه و کارت‌ها هم در فواصل زمانی ۲ یا ۳ ماهه شارژ می ‌شوند.

 

میرتاج الدینی اظهار داشت: این طرح در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و روز چهارشنبه نهایی و تصویب می‌شود و گزارش آن برای بررسی در صحن علنی آماده و فرستاده خواهد شد.

 

به گفته وی مزایای این طرح شامل حال هفت دهک پایین جامعه اعم از کل افرادی که یارانه‌ بگیر هستند یا به منظور بهره‌مندی از طرح معیشت شناسایی شده‌اند، می شود.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون دهک‌های متوسط به پایین جامعه باید از کمک معیشت بهره‌مند شوند؛ به این معنا که افرادی که با افزایش تورم و گرانی درآمدشان پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست و در تامین معیشت خود با مشکل مواجه هستند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.