سناتورهای آمریکایی خواهان لغو واردات محصولات غذایی از اروپا شدند

یک گروه ۱۳ نفره از سناتورهای آمریکایی از نماینده تجاری آمریکا خواستند تا اعمال تعرفه بر واردات برخی محصولات غذایی از اروپا را متوقف کنند.

از اکتبر سال گذشته دولت آمریکا برای واردات برخی محصولات غذایی از اتحادیه اروپا تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرده است. این تعرفه در پاسخ به تخصیص یارانه به ساخت هواپیماهای پهن پیکر در اتحادیه اروپا از سوی آمریکایی‌ها اعمال شد و واردات پنیر ایتالیایی، ماست، زیتون، کالباس و کلوچه از فرانسه، سوسیس از اتحادیه اروپا و قهوه از آلمان را شامل می‌شود.

هفت سناتور جمهوری خواه و ۶ سناتور دموکرات در نامه خود به دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کردند که رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، میوه‌فروشی‌ها، شرکت‌های واردکننده و شرکت‌های توزیع و پخش محصولات غذایی از محل اعمال این تعرفه‌ها که به افزایش قیمت محصولات غذایی منجر شده، شرایط سخت اقتصادی را تجربه می‌کنند.

این سناتورهای آمریکایی همچنین مدعی شده‌اند که اعمال این تعرفه تقاضا برای این محصولات در بازار آمریکا را کاهش داده و باعث شده است که شرکت‌های واردکننده و توزیع کننده مجبور شوند آنها را ماه‌ها انبار کرده و در نتیجه بخش قابل توجهی از آنها از بین برود و این اتفاق در سایه آن است که هیچ تاریخی برای تمام شدن شیوع ویروس کرونا نیز متصور نیست. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.