به گزارش هیل، هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و وزیر خارجه اسبق این کشور، تصمیمات اجرایی دونالد ترامپ برای مهار ویروس کرونا را «شاهکار و شیرین کاری» توصیف کرد.

کلینتون با انتقاد از دستور‌ات اجرایی ترامپ گفت اقدامات او برخلاف قانون اساسی و انحراف از مذاکرات در حال جریان کنگره است. وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید تردیدی وجود ندارد که این کار‌های او شاهکار و شیرین کاری است. همانطور که حتی سناتور‌های جمهوری خواه هم گفته اند اقدامات او خلاف قانون اساسی، دور زدن کنگره و دست درازی به بودجه ای است که او اختیار قانونی درباره آن ندارد.

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا این اقدامات رئیس جمهور آمریکا را ضربه و انحراف عمده از کار بزرگی دانست که کنگره در حال پیگیری است و زندگی میلیون‌ها آمریکایی به آن بسته است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز شب گذشته از فرمان‌های اجرایی او در مواجهه با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد. بر این اساس، پلوسی با تائید اظهارات سناتور بن ساس، فرمان‌های اجرایی رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا را برخلاف قانون اساسی توصیف کرد و گفت ما باید اکنون نیاز‌های مردم آمریکا را رفع کنیم. همانطور که مشاوران من می‌گویند اقدامات رئیس جمهور کاملا خلاف قانون اساسی است.

نحوه مدیریت بحران کرونا از سوی ترامپ ماه‌هاست در محافل سیاسی آمریکا هدف انتقادات گسترده قرار گرفته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.