به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی اعلام کرد: جهش های ژنتیکی جدید در یک پروتیین خاص به نام «پروتیین اسپایک» که پروتیین سطحی اصلی این ویروس است، کشف شده است. این جهش های ژنتیکی در سه بیمار مبتلا به کووید-۱۹ کشف شد که دو نفر آنها از پاکستان و دیگری از ازبکستان وارد کره جنوبی شده بودند.

این مرکز افزود: این جهش های جدید با ۷۸ هزار و ۸۱۰ توالی ژنوم ویروس که در پایگاه داده GISAID تحت تصدی سازمان بهداشت جهانی ثبت شده اند، متفاوت هستند.

این یافته ها بر اساس تجزیه و تحلیل توالی ژنوم ۷۷۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ توسط مراکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی بدست آمده است. از این تعداد بیمار ۵۹۷ بیمار در داخل کشور کره جنوبی و ۱۷۹ بیمار از کشورهای خارجی به کره جنوبی وارد شده اند.

طبق پایگاه داده GISAID، ویروس جدید کرونا به هفت گونه- S, V, L, G, GH, GR و بقیه- در تطابق با یک اسید آمینه طبقه بندی می شود.

براساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی، گونه GH در ۴۳۷ مورد ابتلا به عفونت در این کشور کشف شد. گونه GH که جهش یافته گونه S است در سلول ها به خوبی تکثیر می شود و عفونی تر است. دومین گونه متداول ویروس کرونا در کره جنوبی گونه V است که در ۱۲۰ مورد مبتلا به کرونا در این کشور کشف شد. ۲۳ مورد دیگر مبتلا به کرونا در کره جنوبی به گونه S و هشت مورد دیگر در این کشور به گونه GR آلوده بودند.

همچنین از ۱۷۹ مورد بیماران کرونایی که از کشورهای خارجی به کره جنوبی وارد شدند ۱۰۰ نفر در طبقه آلودگی به گونه GR و ۴۰ نفر در طبقه آلودگی به گونه GH و بالاخره ۱۸ نفر هم در طبقه آلودگی به گونه G قرار گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.