ابوالفضل آفریده  روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: هزینه معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا براساس وضعیت جسمانی بیمار تغییر می‌کند. گاه بیمار با استفاده از دارودرمانی و هزینه‌کرد ۶۰ – ۵۰ هزار تومان بهبود می‌یابد و گاه نیازمند بستری در بیمارستان‌ و بالتبع افزایش هزینه‌کرد اقتصادی است.

وی ادامه داد: بیمار مبتلا به کرونا در صورت بستری در بخش‌های آی سی یو و مراقبت‌های ویژه با هزینه‌کرد ۵ - ۴ میلیون تومان بهبود پیدا می‌کند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: برخی بیماران (در وضعیت شدید بیماری) و استفاده از داروهای گران قیمت اما نیازمند هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیون تومان هم شده‌اند.

اهم تأثیرات بحران کرونا بر هزینه‌های بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی

آفریده یادآور شد: هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی، هزینه‌های ناشی از عدم پذیرش بیماران الکتیو در مراکز درمانی ملکی و هزینه‌های پذیرش و درمان بیمه‌شدگان در مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی هم از مهمترین هزینه‌های بخش درمان محسوب می‌شود.

وی افزود: افزایش هزینه‌های تجهیزات و اقلام مصرفی و محافظت فردی مورد نیاز برای کنترل کرونا و هزینه‌های جانبی ناشی از تمدید اعتبار دفترچه بیمه‌شدگان، بدون بررسی استحقاق درمان نیز از هزینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

به گفته مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، هزینه‌های ناشی از کرونا از نوع هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی، اضافه بر تعهدات سازمان، در قالب هزینه‌های مدیریت بحران و نیازمند کمک و مشارکت دولت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.