افشای پشت پرده درخواست استعفای دولت لبنان

وزیر صنعت لبنان استعفا از کابینه این کشور را نشانه فرار از مسئولیت و موجب جلب دخالت بیگانگان توصیف کرد.

«عماد حب الله» وزیر صنعت لبنان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تعداد زیادی از کسانی که خواستار استعفای دولت یا وزرای آن هستند ، این مسئولیت را درک نمی‌کنند و می‌خواهند لبنان را به سمت ناکجا آباد بکشند تا بتوانند دخالت‌های خارجی را جلب کنند».

او افزود:« برخی می‌خواهند جلوی تحقیقات قضایی(درباره انفجار) را بگیرند. ما استعفا نخواهیم داد، ما مسئولیت‌های خود را بر عهده خواهیم گرفت و تسلیم فشار یا باج خواهی نخواهیم شد».

وزیر صنعت لبنان گفت: «مسئولیت ما مبارزه با فساد از داخل است و مسئولیت ما انجام اصلاحات است. مسئولیت ما این است که شفاف عمل کنیم و پرده‌ها را کنار بزنیم. مسئولیت ما این است که عاملان ارتکاب این قتل عام را فاش کنیم که موجب ریخته شدن خون‌ها شد».

حب الله گفت: «مسئولیت ما این است که صدای مردمی که در خیابان‌ها و خانه هایشان یا در خارج کشور هستند باشیم. از مسئولیت فرار نمی‌کنیم».

 وزیر محیط زیست و توسعه اداری و وزیر اطلاع رسانی لبنان امروز از سمت خود استعفا دادند.

از سوی دیگر «نعمة افرام» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان لبنان نیز استعفای خود را اعلام کرد تا وی ششمین نماینده‌ پارلمان لبنان باشد که پس از وقوع انفجار در بندر بیروت از پارلمان کناره‌گیری می‌کند.

استعفای این دو وزیر لبنانی در شرایطی است که این کشور با بحران سیاسی و اقتصادی جدید حاصل از انفجار مهیب هفته گذشته مواجه شده است. انفجاری که تا کنون ۱۵۸ کشته و ۶۰۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

«غازی وزنی» وزیر دارایی لبنان روز گذشته  با بیان اینکه کشورش شاهد «یک فاجعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی است» گفت: مهمترین نیازهای لبنان در شرایط فعلی دارو، غذا و مصالح ساختمانی است.

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان نیز دیروز گفت که بدون برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نمی‌توان از بحران فعلی خارج شد و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام طی دو ماه آینده شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.