این روز‌ها با افزایش آمار جانباختگان و مبتلایان به ویروس کرونا دولت‌ها بیش از گذشته به تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند با کمک دانشمندان و متخصصان راه درمانی برای آن بیابند. انگلیس، آمریکا، چین و روسیه از جمله کشور‌های پیشتاز بوده‌اند که هر یک موفقیت‌هایی را در این زمینه داشته‌اند. حالا روسیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود پیرامون واکسن ادعا کرده است اولین واکسن کرونای جهان هفته آینده در این کشور توزیع خواهد شد.

طبق اعلام مقامات روسی این واکسن با همکاری موسسه تحقیقات گامالیه و وزارت دفاع روسیه تهیه شده است و در حال حاضر مرحله سوم بالینی را سپری می‌کند که در صورت نتیجه بخش بودن  به تولید انبوه خواهد رسید.

طبق گزارش‌ها ۱۶۰۰ نفر در آزمایش‌های بالینی این واکسن شرکت کردند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مقامات ایالتی دستور داد که زمان آزمایش‌های بالینی انواع دارو‌ها از جمله واکسن‌های احتمالی کروناویروس را کوتاه کنند.

روز سه شنبه هم سازمان جهانی بهداشت از مسکو خواست تا به محض حصول اطمینان از اثربخشی و ایمنی، تولید واکسن را شروع کنند.

دکتر آنتونی فاوسی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، هفته گذشته رویکرد سریع درباره واکسن کرونا را مورد نقد قرار داد و گفت: امیدوارم که چینی‌ها و روس‌ها قبل از اجرای واکسن برای افراد، از اثربخشی و ایمنی آن کاملا اطمینان حاصل کنند چرا که ادعای داشتن واکسنی آماده توزیع قبل از انجام آزمایش‌های لازم، بسیار خطرناک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.