نماینده آتی آمریکا در امور ونزوئلا از اعمال تحریم‌های جدید علیه بازیگرانی که با دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا مراودات تجاری داشته باشند خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، «جیمز استوری» که برای کسب تایید صلاحیت از کنگره آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود گفت: «مطمئنا با اقداماتی که ما اتخاذ کرده‌ایم، هزینه برای "بازیگران بد"، بازیگران شرور در حوزه ونزوئلا را افزایش داده‌ایم. ما همچنین راههای دیگری نیز برای این اقدام به کار خواهیم گرفت.»

جیمز استوری که قبلا دیپلمات آکردیته آمریکا برای ونزوئلا بوده است نامزد جانشینی «الیوت آبرامز» نماینده سابق واشنگتن در امور کاراکاس است که قرار است به عنوان نماینده آمریکا در امور ایران منصوب شود.

آبرامز جانشین «برایان هوک» خواهد شد که روز جمعه از سمت خود کناره گیری کرده است.

استوری در زمان سفارت خود به دلیل تعلیق فعالیتهای سفارت آمریکا در کاراکاس در کلمبیا مستقر بود که به آن سفیر آکردیته می‌گویند. کلمبیا از کشورهای متحد آمریکا برای برکنار نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا از قدرت است. 

بر اساس گزارش خبرگزرای فرانسه، علی‌رغم تلاش‌های سنگین آمریکا و متحدانش برای ساقط کردن مادورو، وی همچنان در قدرت است و از حمایت کامل ارتش این کشور نیز برخوردار است. 

جیمز استوری در این نشست همچنین به ادعاهایی درباره ارسال رایگان نفت به کوبا، تعامل تجاری کاراکاس با غول نفتی روسیه و همچنین معامله طلا با ایران پرداخت. 

وی اضافه کرد، ما بسیار نگران ارسال طلا از سوی کاراکاس به تهران برای خرید چیزهایی که از آنها اطلاعی نداریم، هستیم.

استوری همچنین مدعی شد که آمریکا در حال همکاری با جامعه بین‌المللی برای رهگیری صدها میلیارد دلار پول ونزوئلا است که طی دهه‌های اخیر مفقود شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.