در ادامه هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.

تک گل این بازی را وحید محمدزاده در دقیقه ۲۵ به ثمر رساند.

نیمه اول

نیمه اول با برخوردهای فیزیکی آغاز شد و هدف دو تیم به دست‌گیری میانه میدان بود. البته پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشت و بارها سعی کرد با پی‌ریزی حملات مختلف به دروازه ذوب‌آهن نزدیک شود.

۲۰ دقیقه ابتدایی این دیدار موقعیت خاصی نداشت و بازی بیشتر در میانه‌های میدان در جریان بود.

بازی درگیرانه دو تیم باعث شد رسن در دقیقه ۱۷ به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد جریمه شود.

دو تیم اشتباهات متعددی در میانه‌های زمین داشتند و همین باعث شد موقعیت خاصی روی دروازه‌ها به وجود نیاید.

نخستین حمله جدی بازی در دقیقه ۲۵ رخ داد که کرنر ارسالی ذوبی‌ها از سمت چپ با ضربه سر چکشی وحید محمدزاده و از دست رفتن تعادل رادوشویچ به گل اول این تیم تبدیل شد.

پس از این گل پرسپولیس هجومی‌تر شد و نخستین حمله این تیم در دقیقه ۳۰ با حرکت عبدی صورت پذیرفت که که سانتر این بازیکن با ضربه سر علیپور همراه شد که بهزادی توپ را جمع کرد.

در واپسین ثانیه های نیمه نخست، در یک قدمی دروازه ذوب آهن توپ به علی علیپور رسید اما شوت محکم او را مدافع تیم مهمان دور کرد.

در دقایق پایانی این نیمه، امید عالیشاه به جای بشار رسن به بازی آمد.

نیمه دوم

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و خیلی زود به یک کرنر رسید که کرنر ارسالی سرخ‌ها در دقیقه ۴۷ با ضربه سر عبدی همراه شد که توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

پس این هم، باز پرسپولیس به بازی هجومی خود ادامه داد تا بتواند دروازه ذوب‌آهن را باز کند. در همین راستا یحیی گل‌محمدی در دقیقه ۵۹ مهدی ترابی را به جای نعمتی به زمین فرستاد و سعید حسین‌پور جای کامیابی‌نیا را گرفت.

مهدی ترابی نخستین تاثیر هجومی‌اش را در دقیقه ۶۳ گذاشت. پاس داخل عمق او به علیپور رسید که ضربه پای چپ محکم این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. نیمه دوم با حملات پرسپولیس ادامه داشت و شاگردان لوکا بوناچیچ دل به ضدحملات دوخته بودند.

در این بین جلال حسینی و اوساگونا به جای شیری و عبدی به زمین آمدند.

در دقیقه ۷۴ حرکت بازیکنان پرسپولیس توپ را به امیری رساندند و سانتر زیبای او روی سر اوساگونا نشست و ضربه سر زیبای این مهاجم را بهزادی از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

فشار حملات پرسپولیس در دقایق پایانی بیشتر شد و بازیکنان این تیم بارها سعی کردند روی توپ‌های هوایی دروازه ذوب‌آهن را باز کنند اما عملکرد خوب محمدزاده و هخامنش، مانع گلزنی پرسپولیس شد تا این شاگردان بوناچیچ باشند که با تلخ کردن جشن قهرمانی پرسپولیس، ۲۹ امتیازی شوند و با قرار گرفتن در رده دهم، از منطقه سقوط فاصله بگیرند.

ترکیب پرسپولیس:  بوژیدار رادوشویچ، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری(۷۲- سیدجلال حسینی)، وحید امیری، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا(۵۹- سعیدحسین‌پور)، سیامک نعمتی(۵۹- مهدی ترابی)، بشار رسن(۴۳- امید عالیشاه)، علی علیپور و مهدی عبدی(۷۲- کریستین اوساگونا).

ترکیب ذوب آهن:  یوسف بهزادی، وحید محمدزاده، حمید بوحمدان، محمدرضا عباسی(۸۰- محمدمشایخ)، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان، وفا هخامنش، فرشاد محمدی مهر، ایوان مارکوویچ، مسعود ابراهیم زاده و مهدی مهدی پور.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.