پس از برگزاری دو آزمون دکتری وزارت بهداشت و علوم برای ورود داوطلبان به دانشگاه های علوم پزشکی و غیر پزشکی طی هفته های گذشته، رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های وزارت علوم به عنوان سومین آزمون مهم سال جاری، از ساعت ۸ صبح امروز ۱۶ مرداد با اجرای سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی سراسر کشور آغاز شد.

رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ از صبح امروز پنجشنبه ۱۶ مرداد آغاز شده و برگزاری این آزمون طی روزهای جمعه  ۱۷ و شنبه ۱۸ مرداد نیز ادامه دارد و مجموعا تعداد ۶۹۱ هزار و ۹۶۸ نفر طی این سه روز برای کسب ۱۵۷ هزار صندلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به رقابت می پردازند.

بر این اساس داوطلبان‌ متقاضی‌ هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی‌موظف بودند هستند برای حضور در جلسه آزمون‌ به نشانی مندرج بر روی کارت آزمون مراجعه کنند. همچنین زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز شنبه مورخ ۱۸ مرداد تعیین شده است.

همه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، موظف بودند تا پایان روز گذشته ۱۵ مرداد ماه سال جاری به سامانه خودارزیابی ابتلا به کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام نموده، تا پرینت گواهی سلامت صادره شده را در روز برگزاری آزمون به حوزه امتحانی ارائه کنند. 

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۸۵ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد به ویروس کرونا مبتلا هستند. همچنین به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ که مبتلا به بیماری کووید-۱۹ شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است.

بر اساس توصیه های سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان باید زمان مناسب برای طی کردن حدفاصل منزل تا حوزه امتحانی را برآورد کنند تا به موقع در محل آزمون حضور یابند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان خواهد بود.

دستورالعمل بهداشتی آزمون ارشد

همچنین داوطلبان لازم است برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند و از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری کنند.

 هنگام ورود و خروج به حوزه نیز با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایند و همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است. 

بر این اساس حوزه های آزمون فوق از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور است، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

ضمن اینکه به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد و در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری کنند.

همچنین داوطلبان از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا دوری کنند و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.