مقام‌های آمریکایی بر خلاف موضع‌گیری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند شواهدی مبنی بر اینکه انفجار بیروت نتیجه وقوع حمله بوده باشد وجود ندارد.

شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز به نقل از این مقام‌ها که اشاره‌ای به نام آنها نشده نوشته در حال حاضر اعتقاد بر این است که این انفجار به احتمال زیاد در اثر رویداد تصادفی ایجاد شده است.

مقام‌های مورد استناد ای‌بی‌سی گفته‌اند با آنکه احتمال عامدانه بودن انفجار بیروت منتفی نیست در حال حاضر باور بر این است که به احتمال زیاد در نتیجه تصادف اتفاق افتاده است.

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از آغاز گفته‌اند که دلیل آتش‌سوزی اولیه و انفجارهایی بعدی که باعث انفجار مهیب آخری شد را نمی‌دانند.

دونالد ترامپ روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود که به نظر می‌رسد این انفجار ناشی از یک «حمله وحشتناک» باشد. او در ادامه ادعا کرد ارزیابی سران نظامی آمریکا این است که انفجارهای بیروت ناشی از یک حمله یا یک بمب باشد.

پیش از این مقام‌های وزارت دفاع آمریکا هم در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ادعای ترامپ را رد کرده بودند.

مقام‌های پنتاگون درباره اظهارنظر ترامپ گفتند: «نمی‌دانیم ترامپ از چه چیزی صحبت کرده است.»

یک مقام پنتاگون گفت: «اگر نشانه هایی از این مساله بود آمریکا فورا تدابیری برای حفاظت از کارکنان و نیروهای خود در منطقه اتخاذ میکرد اما هیچ دستوری تاکنون صادر نشده است.»

دیروز آتش‌سوزی در یکی از انبارهای بندر بیروت باعث انفجار مواد «آلومینیم نیترات» انبار شده در بندر مذکور شد. در این حادثه بندر بیروت خسارات جدی دیده و بیش از ۱۰۰ نفر کشته و هزاران نفر نیز مجروح یا مفقود شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.