سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به فرمانده ارتش لبنان و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، جان باختن و مجروحیت تعداد کثیری از شهروندان لبنانی در حادثه انفجار بندر بیروت را تسلیت و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای حضور در عرصه امدادرسانی و یاری رساندن به مردم لبنان را اعلام کرد.

در پیام سرلشکر باقری خطاب به فرمانده ارتش لبنان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

ژنرال ژوزف عون فرمانده محترم ارتش کشور دوست، برادر و مقاوم  لبنان

مصیبت غمبار جان باختن و مجروحیت تعداد کثیری از شهروندان عزیز لبنانی در حادثه انفجار در بندر بیروت را به جنابعالی و آحاد ملت و دولت آن کشور تسلیت عرض می نمایم.

این واقعه جانگداز اقتضا می‌کند نیروهای مسلح کشورهای اسلامی به اقتضای وظایف دینی و انسانی خود در خدمت و امدادرسانی به مردم قهرمان و مقاوم لبنان که آسیب ها و خسارت های سنگینی را متحمل شده‌اند به صحنه آمده و با گسیل کمک های انسان دوستانه در کاهش درد و رنج ناشی از این مصیبت بزرگ مشارکت و نقش آفرینی کنند.

اینجانب ضمن اعلام آمادگی همه جانبه "نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران " برای حضور در عرصه امداد و یاری بخشی به لبنان عزیز و سوگوار؛ از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان مظلوم حادثه رحمت و رضوان الهی و برای مجروحین گرانقدر عافیت و شفای عاجل برای داغدیدگان معظم صبر و شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌کنم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران»

همچنین در پیام سرلشکر باقری به دبیرکل حزب‌الله لبنان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

برادر مکرم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل محترم حزب الله لبنان

وقوع حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت که منجر به جان‌باختن و مجروحیت صدها تن از مردم این شهر و سوگوار شدن لبنان عزیز و مقاوم شد را به جنابعالی، ملت و دولت و نیز رزمندگان دلیر مقاومت اسلامی آن کشور تسلیت عرض می نمایم.

بی‌شک نقش‌آفرینی‌های حزب‌الله مقتدر و مجاهد در خط مقدم جبهه مقاومت ضدصهیونیستی منطقه که ناکامی توطئه‌های امنیت‌شکن و آشوب آفرین در سرزمین‌های اسلامی غرب آسیا را تقویت کرده است؛ چشمان مردم لبنان را در انتظار یاری بخشی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان دیگر در تسکین آلام ناشی از این مصیبت بزرگ قرار داده است.

اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه نقش‌آفرینی و کمک‌رسانی در این عرصه، از درگاه حضرت باری تعالی برای جانباختگان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای مجروحین عزیز شفای عاجل و کامل و برای آن برادر عالیقدر و آحاد مردم شریف و عزادار لبنان به ویژه خانواده‌های معظم داغ‌دیده، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.