علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت کرونا در شهرهای استان تهران، بیان داشت: تقریباً در استان تهران با تعاریفی که داریم شهر سفیدی وجود ندارد و از نظر میزان معدل کم بودن ابتلا، در شهرهای پردیس و فیروزکوه تا حدودی در ری، در بخش‌هایی از اسلامشهر و رباط‌کریم را شاهد هستیم. البته این وضعیت در این شهرها نسبی است و ممکن است ظرف ۴۸ ساعت وضعیت آنها عوض شود. 

زالی اضافه کرد: البته به دلیل پیوستگی که بین تهران با شهرهای اطراف تهران وجود داشته و ممزوج است، عملاً خیلی به طبقه‌بندی در استان تهران معتقد نیستیم، بلکه معتقدیم اگر در شهری وضعیت سفید اعلام می‌کنیم، بلافاصله در ظرف ۲۴ ساعت بر اثر ترددهای پیوسته‌ای که بین تهران و شهرهای آن وجود دارد، شاهد تغییراتی باشیم. 

وی افزود: استان البرز به عنوان استان همجوار تهران که تأثیرات و کنش‌های آنها نزدیک است، باز هم استان قرمز تلقی می‌شود، چرا که بحث‌های درون‌شهری و برون‌شهری استان به هم وابسته بوده و جمع زیادی از شهروندان در بین این دو استان تردد می‌کنند، بنابراین قرمز بودن هرکدام از این استان‌ها می‌تواند استان دیگر را متأثر کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره برگزاری مراسم‌های عید سعید غدیر اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان پیش‌بینی از میزان استقبال مردم از این مراسم‌ها و ظرفیت اجتماعی آن وجود ندارد و نمی‌توان تخمینی انجام شود، پیشنهاد و توصیه ما این است که از برگزاری مراسم‌های جمعی فعلاً خودداری شود، به ویژه اینکه تهران اکنون وضعیت قرمز دارد و اگر دست به دست هم ندهیم و تجمعات کاهش نیابد و تغییر شیوه بیماری در تهران وجود نداشته باشد، ممکن است با امواج جدید و مجدد بیماری و شعله‌ور شدن آن روبه‌رو باشیم. 

زالی تأکید کرد: توصیه بنده به برادران و خواهران و مؤمنین این است که از انجام مراسم جمعی در شرایط فعلی اجتناب شود، ضمن اینکه در شهرهای با وضعیت قرمز نیز هرگونه تجمعی می‌تواند منجر به افزایش موارد ابتلا به بیماری شود. 

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به هفته‌های پایانی ماه ذی‌الحجه و در آستانه قرار گرفتن ماه محرم و صفر، تصریح کرد: معمولاً ایرانیان از یک احساسات مهرورزانه دینی بالاتری در این ماه‌ها برخوردارند، به خصوص به خاطر علاقه به مکتب امام حسین(ع)؛ در نتیجه پیشنهاد ما این است که با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث مراسم محرم وجود خواهد داشت، به طور اکید مردم از اطعام و توزیع فیزیکی نذورات غذایی جلوگیری کنند و خواهش بنده این است که همه به کمپین خودجوش مردمی نذر سلامتی بپیوندند. 

وی با اشاره به اهداف کمپین نذر سلامتی در استان تهران ابراز داشت: هدف ما در استان تهران تعقیب دو دیدگاه است؛ اول اینکه با تأمین ماسک و وسایل حفاظتی برای اقشاری که توان اقتصادی محدودتری دارند، این وسایل اختصاص پیدا کند و دوم اینکه با مشارکت مردم بتوانیم در تجهیز اقلام سرمایه‌ای مورد نیاز بخش‌های درمانی، با نام خود مردم موجب افزایش ناوگان خدمات درمانی در استان تهران باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.