مهرداد گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، ضمن اشاره به تصویب کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: مجلس قصد دارد با اتخاذ چنین برنامه‌ها و ارائه طرح‌هایی در این زمینه تورم را در کشور به ویژه برای طبقات آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه مهار کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تلاش مجلس یازدهم برای حمایت عملی و پشتیبانی از قشرهای مختلف مردم و طبقات ضعیف جامعه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با توجه به نابه‌سامانی‌ها و افزایش قیمت شدیدی که در بازار کالاهای اساسی رخ داده مجلس تصمیم گرفت برای حمایت از مردم اقدامی فوری انجام دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی در کمیسیون تخصصی تصویب شده است ابراز داشت: توزیع نرمال و عادلانه مایحتاج مردم و سبد خانوار به صورت عادلانه امری است که در شرایط کنونی که بازار کالاهای اساسی با نوسانات شدید قیمتی مواجه است مثمرثمر واقع می‌شود.

گودرزوند چگینی برقراری تعادل در سطح جامعه و کاهش آسیب‌های اقتصادی و معیشتی وارده به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر اجتماع را از دیگر اهداف مجلس تلقی کرد و اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی و با استفاده از آن بتوانیم از رشد قیمت‌ها جلوگیری و نرخ‌ها را در بازار عرضه کنترل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه انتظار داریم دولت و دستگاه‌های متولی به تکلیف خود در حوزه تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش نرخ کالاها به خوبی عمل کنند گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله موضوعاتی است که موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده و باید از وقوع چنین تلاطماتی جلوگیری شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس متن طرح یک فوریتی تأمین کالاهای اساسی دولت موظف است، حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها به ویژه نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا (تعاونی‌های مصرف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی) به گونه‌ای ساماندهی کند که نیازهای اساسی خانوارها با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با نرخ ارز ترجیحی از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.