رویترز گزارش داد، در حالی که نگرانی از کند شدن روند ترمیم تقاضا برای نفت همزمان با موج جدید ابتلا به کرونا در کشورهای جهان افزایش یافته است و تولیدکنندگان عمده اقدام با بالا بردن تولید خود کرده اند، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۳ سنت معادل ۰.۷۵ درصد کاهش به ۴۳ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۷۳ سنت رسید.

این کاهش در حالی رخ می دهد که روز دوشنبه و به دنبال انتظار آمارهای بهتر از حد انتظار از فعالیت های تولیدی در آسیا، اروپا و آمریکا که نشان دهنده فاصله گرفتن کارخانه ها از بدترین روزهای شیوع کرونا است قیمت نفت خام آمریکا ۱.۸ درصد و نفت برنت ۱.۵ درصد رشد داشت.

لاچلان شاو تحلیلگر بازار نفت در نشنال بانک استرالیا گفت: «در بخش تقاضا، ما آمارهای بسیار خوبی در زمینه تولید داشتیم... اما همچنان شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روند ترمیم تقاضا برای نفت در برخی از بازارها به دلیل شیوع مجدد کرونا مختل شده است.»

شهرهای مختلف جهان از مانیل گرفته تا ملبورن در حال تشدید مجدد مقررات قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا هستند. نروژ هم رفت و آمد کشتی های تفریحی را متوقف کرده است. این اقدامات می تواند به تقاضای جهانی برای مصرف انرژی لطمه بزند.

۵ تحلیلگر بازار نفت به صورت متوسط برآورد کرده اند که میزان ذخایر بنزین امریکا در هفته اخیر ۶۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است. ذخایر میعانات که شامل گازوئیل و نفت کوره می شود نیز احتمالا رشد ۸۰۰ هزار بشکه ای داشته است. بر اساس این برآورد ذخیره نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ جولای ۳.۳ میلیون بشکه کاهش یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.