مصطفی سالاری در گفت وگو با ایسنا ، ضمن اشاره به اعطای تسهیلات پرداختی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و افزایش اعتبار آن در سال جاری افزود: تا سال گذشته این اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان بود که به حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر اعطا می شد و مبلغ آن سه میلیون تومان بود. امسال این اعتبار به ۲۰۰۰ میلیارد تومان و مبلغ وام به پنج میلیون تومان رسیده که بین ۴۰۰ هزار نفر توزیع می شود.

وی افزود: تا کنون شماری از این تسهیلات در دو مرحله پرداخت شده است و مابقی طی سال در مراحلی توزیع خواهد شد. سهمیه استان ها مشخص شده و کانون های استانی اسامی را در اختیار سازمان می گذارند.

درباره وضعیت سرمایه گذاری های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرد: طرحی تحت عنوان خروج از بنگاه داری را تدوین کرده و در دستور کار داریم. قرار است با اجرای این طرح که حداکثر یکسال زمان می برد در هیچ شرکتی بیش از ۴۰ درصد سهامدار نباشیم و همچنین در هیچ شرکتی مدیر بنگاه و بنگاه دار نباشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این طرح در هیئت مدیره تصویب و برای هیئت امنا ارسال شده است گفت:  از روزی که این طرح در هیئت امنا تصویب و به ما ابلاغ شود متعهدیم که ظرف یکسال کاملا از بنگاه داری خارج شویم و سهام خوب با بازده خوب داشته باشیم و دیگر گرفتار مشغله های شرکت داری و بنگاه داری نباشیم. همانطور که گفته شد در هیچ شرکتی نباید بیش از ۴۰ درصد سهام داشته باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.