سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: مشوق های سرباز ماهر از تیر ماه سال جاری شروع شده است و سامانه سرباز ماهر تا حدود یک ماه قبل از موعد اعزام مشمولان به سربازی، درخواست‌های آنان را بررسی کرده و بر این اساس در فرآیند تقسیم و به‌کارگیری سربازان نقش خواهد داشت. از این رو درخواست ما از مشمولان سرباز ماهری  که موعد اعزامشان در ماه مهر اعلام شده، این است که درصورتی که تاکنون اعزام خود را در سامانه سربازماهر اعلام نکرده‌اند، با مراجعه به  این سامانه ثبت نام کنند.

 

وی درباره چرایی فراخوان برای ثبت نام در سامانه سرباز ماهر نیز گفت: سامانه سرباز ماهر با هدف استفاده از   توانایی‌ها و مهارتهای سربازان در حین خدمت و ارایه مهارتهای آموزشی در حین خدمت و همچنین هدایت و حمایت و تسهیلگری بعد از خدمت ایجاد شده و به عبارتی دیگر هدف از آن ایجاد نشاط در سربازان و جذابیت سربازی و خوشایند سازی دوران سربازی با مهارت آموزی و استفاده مؤثر و اثر بخش از مهارتها و کمک به اشتغال جوانان پس از اتمام خدمت سربازی است. از این رو لازم است که پیش از اعزام سربازان به مراکز آموزشی، اطلاعاتی از مهارت ها و علایق سربازان وجود داشته باشد تا از این طریق بتوان تسهیلاتی را نیز به آنان اختصاص داد.

مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه هر مشمول پس از ثبت نام در این سامانه و اعلام مهارت‌ها و علایق خود می‌تواند پنج مشوق را هم برای دوره خدمت سربازی اش انتخاب کند، خاطرنشان کرد: این مشوق‌ها مواردی نظیر توجیه و بخشش غیبت، انتخاب محل خدمت، تعجیل و تعویق اعزام و... است. علاوه بر آن نیروهای مسلح حداکثر تلاش خود را بعمل خواهند آورد تا از مهارتهای نیروی وظیفه در حین خدمت استفاده مؤثر شود.

کمالی با تأکید بر اینکه تمامی مهارتهای ثبت شده مورد راستی آزمایی قرار خواهد گرفت، افزود: کسانی که مهارت دارند ولی گواهینامه ندارند نگران نباشند چون در دوره آموزش نظامی از آنها آزمون ادواری گرفته می شود و در صورت قبولی به آنها گواهینامه داده می شود.

وی درباره اینکه آیا ثبت نام در سامانه سرباز ماهر الزامی است، گفت: در حال حاضر اجباری برای ثبت نام وجود ندارد، اما با توجه به هماهنگی های انجام شده، اولویت بهره مندی از یکسری امتیازات و مشوق ها یرای افرادی است که در این سامانه ثبت نام کرده اند.

به گفته مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح، ثبت نام در این سامانه رایگان است و نیازی به پرداخت وجه در آن وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.