شرایط خاص برگزاری کنکور  مشخص شد

علیرضا منادی اظهار داشت:  عصر امروز جلسه ای برای بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزاری بهداشت و علوم، روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در محل ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و با تأکید نمایندگان در این نشست، امسال شاهد برگزاری یک کنکور متفاوت خواهیم بود. 

 

منادی سفیدان گفت: پس از مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون آموزش محول کرد این کمیسیون جلسه فوق العاده ای را روز گذشته برگزار کرد که در این جلسه، نمایندگان راضی به برگزاری کنکور با شرایطی که کنکور دکتری برگزار شد، نبودند و بر همین مبنا امروز نشستی در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت و علوم، رؤسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در وزارت بهداشت برگزار شد.

کنکور در هر حوزه فقط با ۲۰ درصد تراکم داوطلبان برگزار می‌شود 

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد علاوه بر عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری، هر حوزه تنها ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرای داوطلبان باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس تأکید رئیس مجلس، بزرگترین دغدغه ما سلامت داوطلبان است، افزود: حاصل این گفت‌وگو و جلسات چند روز اخیر این شد که سازمان سنجش، پروتکل‌ها را با سختگیری بیشتری نسبت به آزمون دکتری پیاده سازی کند.

نظارت‌ها در سه مرحله به صورت سختگیرانه خواهد بود

رئیس کمیسیون آموزش تصریح کرد:‌ در سه مرحله نقل و انتقال داوطلبان به داخل حوزه امتحانی، ورود و خروج با سختگیری انجام شود و پروتکل‌های سختگیرانه در این مبادی در نظر گرفته شود.

 فاصله داوطلبان از یکدیگر ۲ متر خواهد بود

منادی سفیدان یادآور شد: همچنین قرار شد فاصله‌گذاری ۲ متری رعایت شود، ماسک برای داوطلبان تامین شود و تنها از ۲۰ درصد فضای مکان‌های برگزاری آزمون استفاده شود.

ناظرینی از سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد بر کنکور نظارت خواهند داشت 

وی افزود: همچنین مقرر شد ناظرانی از سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد بر برگزاری کنکور نظارت داشته باشند.

منادی اضافه کرد: نهایتا تصمیم به برگزاری کنکور در تاریخ مقرر ۳۱ مرداد گرفته شد تا داوطلبان از اضطراب خارج شوند. نظارت‌های قوی بر اجرای پروتکل‌ها خواهیم داشت تا حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به برنامه های کمیسیون آموزش و مجلس برای حذف کنکور گفت: کمیسیون آموزش برنامه‌های جدی برای حذف کنکور دارد که این برنامه‌ها را برای سال‌های آتی در چارچوبی منطقی دنبال خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.