هشدار یک جریان عراقی درباره تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی

«عمار الموسوی» سخنگوی گروه موسوم به «تیار ولائیون الاسلامی»(جریان ولائی اسلامی)امروز دوشنبه درباره تحرکات مشکوک برخی شخصیتهای سیاسی برای به شکست کشاندن مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از عراق هشدار داد.

 

الموسوی که با پایگاه خبری المعلومه گفتگو می کرد، اظهار داشت توافقی در پشت پرده میان بخشی از سیاستمداران و برخی کشورهای همسایه برای طولانی شدن حضور اشغالگران در عراق وجود دارد.

وی تصریح کرد مصوبه اخراج نظامیان بیگانه یک مصوبه الزام آور برای دولت الکاظمی است و باید بدون هرگونه بهانه ای آن را اجرا کند.

الموسوی اظهار داشت مصوبه پارلمان در این زمینه باید مورد احترام قرار گیرد و اجرا شود و روند لغو توافقنامه امنیتی هم آغاز شود و ملت هم در جریان مفاد گفتگوی استراتژیک میان بغداد و واشنگتن قرار گیرند.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه 1398 در جریان حمله بالگردهای ارتش تروریست آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

به دنبال این اقدام تروریستی آمریکا، نمایندگان پارلمان عراق روز یکشنبه پانزدهم دی1398 در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را تصویب کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.