عقب نشینی نتانیاهو از انجام معامله قرن

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با اعضای حزب لیکود مدعی شد که موضوع الحاق کرانه باختری از دستور کار خارج نشده و اکنون این موضوع در آمریکا تحت بررسی است.

نتانیاهو افزود: «موضوع اعمال حاکمیت و کرانه باختری در واشنگتن در حال بررسی است. این موضوع از دستور کار خارج نشده و گزینه‌ای است که هنوز هم وجود دارد».

رسانه‌های صهیونیستی ضمن انتقاد از بنیامین نتانیاهو اعلام کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که با فرارسیدن اول ژوئیه طرح الحاق کرانه باختری ذیل برنامه جامع اصطلاحا صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» را در دستور کار قرار خواهد داد اما این تاریخ فرا رسید و هیچ اقدامی از سوی نخست وزیر رخ نداد.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کرده‌اند که نتانیاهو طی هفته‌های اخیر در رابطه با طرح الحاق، سکوت کرده و گویی دست به یک عقب‌نشینی زده است.

پس از مخالفت‌های گسترده‌ بین‌المللی به اجرایی شدن طرح الحاق و همچنین اعتراضات گسترده در داخل اراضی اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو، آمریکا فعلا با آغاز این طرح موافقت نیست و به نظر می‌رسد که مایل است تا آن را در زمان و شرایط دیگری وارد فاز عملیاتی کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت شدید با طرح الحاق کرانه باختری، اعلام کرده که اگر این طرح عملیاتی شود، آنگاه هیچ یک از توافق‌های دوجانبه با طرف صهیونیستی هیچ گونه اعتباری نخواهد داشت.

متحدان رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا هم با طرح الحاق مخالفت کرده‌اند و نسبت به تبعات امنیتی آن هشدار داده‌اند. آن‌ها حتی احتمال تحریم صهیونیست‌ها را رد نکرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.