انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، در مراسم افتتاح ۱۵ پروژه صنعت آب و برق در قالب چهاردهمین هفته از پویش هر هفته الف-ب-ایران، ضمن اشاره به زحمات مدیر سابق شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران، گفت: صنعت آب و برق جزء زیرساخت‌های حیاتی و بسیار مهم توسعه صنعت و سطح زندگی شهروندان، در همه دنیا به حساب می‌آید و توسعه آن به منزله مقدمه توسعه منطقه است.

استاندار تهران، در ارتباط با افتتاح 15 پروژه صنعت آب وبرق در شهر تهران، گفت: متاسفانه در کشور ما پدیدۀ مصرف بی‌رویه انرژی، به یک رویه تبدیل شده و همین امر تامین برق را در شرایط پیک مصرف بسیار دشوار می‌سازد.

* سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت تهران اضافه می‌شود

این مقام مسئول، با اشاره به مشکلات استان تهران در ارتباط با مدیریت مصرف برق، عنوان کرد: استان تهران علاوه بر مصرف بی‌رویه انرژی با معضلات دیگری از جمله تعدد مزرعه‌های استخراج ارز دیجیتال، اضافه شدن جمعیت 200 هزار نفری در هر سال و ایجاد شهرک‌های صنعتی خارج از برنامه روبروست که این موارد، تامین برق پایدار را دچار مشکل می‌سازد.

وی در بیان عملکرد مثبت شرکت برق منطقه‌ای تهران، افزود: به استناد آمار مطرح شده توسط متولیان حوزه نیرو، با توجه به تمامی مشکلات بیان شده، در سال جاری هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده در سطح استان نداشته‌ایم و تامین برق بدون مشکل استمرار داشته است.

محسنی بندپی، در ارتباط با نقش صنعت آب وبرق در تحقق شعار سال، گفت: جهش تولید در تمامی حوزه‌ها متکی به تامین زیرساخت‌های اساسی از جمله آب و برق است که این مهم در شرایط کنونی به خوبی محقق شده است.

* وزارت نیرو، مصداق بارز تکیه بر توان داخلی است

استاندار تهران، ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت نیرو در حوزه صنعت آب و برق، تصریح کرد: پویش هر هفته الف-ب-ایران، کشور را به کارگاهی عظیم تبدیل کرده و هر هفته شاهد افتتاح پروژه‌ها در تمامی نقاط این مرز و بوم هستیم.

این مقام مسئول، با اشاره به شرایط دشوار تحریم‌ و جنگ اقتصادی، گفت: تحول در صنعت آب و برق با تکیه بر منابع و متخصصان داخلی از دستاوردهای بزرگ وزارت نیرو در سال‌های جاری است.

محسنی بندپی، در پایان، گفت: عزم کلیه مقام‌های مسئول در استان تهران، اعمم از فرماندار، بخشدار و غیره به منظور یاری صنعت آب و برق جدی است و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.