باشگاه پرسپولیس طبق حکم فیفا بایستی مبلغ یک میلیون و ۱۱۳ هزار یورو به برانکو ایوانکوویچ تا ۱۶ مرداد ماه پرداخت کند تا پرونده سرخپوشان بسته شده و کار به تعیین حکم انضباطی نسبت به این بدهی نرسد.

مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز که در ابتدا عنوان کرده بود نسبت به اعلام این حکم اعتراض خواهد داشت خبر از اعاده دادرسی ۱۳۰۰ صفحه ای در قبال پرونده برانکو ایوانکوویچ داد اما اطمینان او از شکست مجدد در آن باعث شد تا در بازه زمانی کوتاه تصمیم به پرداخت طلب سرمربی فصل گذشته سرخ ها تا ۱۶ مرداد بگیرد.

مبلغی که در موجودی باشگاه پرسپولیس دیده نمی شود اما رسول پناه قصد دارد با استفاده از قوانین فیفا تا زمان صدور حکم انضباطی اقدام به پرداخت طلب برانکو کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس قصد دارد بیش از ۶۰ درصد این پول را تا پایان هفته به حسابی که از سوی فیفا اعلام شده است به برانکو پرداخت کند و مابقی آن را نیز طی یک ماه آینده بدهد.

سیاستی که با توجه به قوانین مالی و انضباطی در فدراسیون جهانی فوتبال برای باشگاه های بدهکار در نظر گرفته شده است. از قرار معلوم ارجاع پرونده باشگاه های بدهکار به کمیته انضباطی فیفا پس از اتمام مهلت آن حدود یک ماه طول می کشد و سرخ ها نیز از همین مدت در جهت تسویه با برانکو استفاده می کنند.

در صورتیکه این باشگاه باز هم نتواند با شاکی مد نظر خود تسویه کند مشمول یکی از بندهای جریمه نظیر محرومیت از حضور در نقل و انتقالات، کسر ۶ الی ۹ امتیاز و محرومیت از حضور در رقابت های بین المللی روبرو می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.