به گزارش ایرنا از تلویزیون ملی ژاپن (ان اچ کی)، اکنون تعداد کل موارد ابتلا به این ویروس در ژاپن ۳۴ هزار و ۲۲۰ نفر است و تعداد تلفات ناشی از آن به ۱۰۱۹ نفر رسیده است وزارت بهداشت می گوید حال ۸۱ تن از این بیماران وخیم است.

روز چهارشنبه هشت استان شاهد رکورد تعداد مبتلایان بودند از جمله استان اوساکا واقع در غرب کشور با ۲۲۱ نفر. این بالاترین تعداد روزانه ابتلا تا کنون و اولین بار در این استان است که این رقم از ۲۰۰ نفر فراتر رفته است.

استان مرکزی آئیچی شاهد ۱۶۷ مورد ابتلا بود که رقم بی سابقه دیگری است در استان فوکوئوکا واقع در جنوب غربی کشور بیش از ۱۰۰ مورد جدید ابتلا یافت شد که این نیز یک رکورد جدید است.

از ۴۷ استان ژاپن، ایواته تنها استانی است که هیچ مورد ابتلایی در آن تایید نشده بود اما وضعیت این استان نیز با گزارش دو مورد ابتلا در روز چهارشنبه تغییر کرد.

توکیو با تعداد روزانه ۲۵۰ مورد ابتلا همچنان کانون شیوع این بیماری است رقم روزانه ابتلا در پایتخت طی هشت روز از ۹ روز گذشته بالای ۲۰۰ نفر بوده است.

اما علیرغم افزایش شمار مبتلایان به کرونا، دولت ژاپن تصمیم گرفته است از روز پنجم ماه آینده میلادی (۱۵ مرداد ۱۳۹۸) به برخی از خارجی های مقیم این کشور از جمله دانشجویان اجازه ورود مجدد به کشور بدهد.

ژاپن در حال حاضر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورود خارجیان از ۱۴۶ کشور و منطقه را ممنوع کرده است خارجیان مقیم ژاپن نیز به جز در شرایط ویژه، در صورت خروج از کشور، از ورود دوباره به کشور منع شده اند.

اما اکنون دولت می گوید به خارجیان دارای بعضی اقامت های مشخص، اجازه ورود مجدد به کشور را خواهد داد به شرط آن که با الزاماتی همچون انجام آزمایش PCR برای تشخیص ویروس کرونا موافقت کنند.

از جمله گروه های واجد شرایط دانشجویان بین المللی، کارآموزان فنی و کارمندان شرکت ها که در ژاپن مستقرند هستند آنها باید پیش از اعمال محدودیت های ورود به کشور، به طور موقت ژاپن را ترک کرده باشند.

ژاپن پیشتر با ویتنام و تایلند نسبت به اجازه به مسافران کاری برای از سر گیری رفت و آمد بین این کشورها توافق کرده و پذیرش درخواست ویزای طولانی مدت را نیز آغاز کرده است انتظار می رود ورود این افراد به ژاپن در ماه اوت آغاز شود.

توکیو همچنین روز گذشته نیز مذاکراتی را با پکن به منظور از سرگیری پروازها و همچنین اجازه تردد میان دو کشور انجام داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.