تست دوپینگ یکی از بانوان ووشو کار مثبت اعلام شد

 

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو درباره اعلام دوپینگ قلی پور و تقوی بعد از گذشت ۲ سال اظهار کرد: همان طور که اشاره شد  موضوع دوپینگ این ۲ ورزشکار مربوط به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ چین است و بعد از بررسی، نمونه‌ها به ورزشکاران اعلام شد. همچنین یکی از ورزشکاران درخواست نمونه B کرد و دیگری خواستار ارائه دفاعیات خود شد.

او درباره شایعه دوپینگ یکی از بانوان ووشوکار بیان کرد: بله یکی از ورزشکاران ما  که در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته است نمونه دوپینگش مثبت بوده است، اما همچنان در حال بررسی است و هنوز رای صادر نشده و به ما هم اعلام نکرده اند.

صدیقی بیان کرد: در مجموع بین رفت و آمد‌های زیادی که  درباره قلی پور و تقوی  با کمیته ضد دوپینگ فدراسیون جهانی صورت گرفت، بعد از ۶، ۷ ماه حکم این ۲ نفر در سال ۲۰۱۹ به آن‌ها ابلاغ شد و آن‌ها ۴ سال محروم شدند. طبق قوانین بین المللی هر مجموعه‌ای که مسئولیت کنترل دوپینگ برعهده دارد، باید اعلام نتیجه را مدیریت کند. فدراسیون جهانی این موضوع را در سایت خود قرار داد و از آن تاریخ در دسترس همگان بوده است، اما بنا به دلایلی این خبر روز سه شنبه منتشر و پیکان اتهامات به سمت فدراسیون ووشو نشانه گرفته شد که چرا این موضوع را اعلام نکرده است.

پنهان کاری از سوی فدراسیون ووشو صورت نگرفت 

صدیقی اظهار کرد: در این سال‌ها برای فدراسیون ووشو مسابقات جهانی خیلی مهم بوده است و ورزشکارانی که در این رقابت‌ها قهرمان می‌شوند در نهایت برای حضور در مسابقات جام جهانی دعوت می‌شوند. به هر حال جام جهانی ووشو اولویت دوم فدراسیون است. ما در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ در مجموع  ۷ طلا و یک نقره بدست آوردیم که بعد از اعلام نتیجه تست دوپینگ ۲ ملی پوش همچنان مقام قهرمانی را به طور مشترک با چین داریم. همچنین پنهان کاری صورت نگرفته است و ما مسئول اطلاع رسانی این موضوع نبودیم.

رئیس فدراسیون ووشو اظهار کرد: آرای دوپینگ قلی پور و تقوی یک سال و نیم است که در سایت فدراسیون جهانی بوده، اما هیچ کس به سراغ این خبر نرفته است. بهتر است رسانه‌ها وظیفه خود را انجام می‌دادند تا به ما اتهام نزنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.