به گزارش آسوشیتدپرس، اولیویا دی هاویلند ستاره نامدار سینما و برنده دو جایزه اسکار که به عنوان آخرین بازمانده «بربادرفته» شناخته می‌شد، کمتر از یک ماه پس از برگزاری تولد ۱۰۴ سالگی‌اش درگذشت.

 

این بازیگر بریتانیایی که برای ایفای نقش ملانی رقیب اسکارلت در فیلم «برباد رفته «شهرتی جهانی داشت، در توکیو ژاپن متولد شده بود.

دی هاویلند که به عنوان مسن‌ترین بازیگر برنده اسکار شناخته می‌شد کارش را با بازی در «رویای شب نیمه تابستان» ساخته ماکس راینر در سال ۱۹۳۵ شروع کرد و با بازی در فیلم «هر کس سوی خودش» در سال ۱۹۴۶ نخستین جایزه اسکارش را کسب کرد. سال ۱۹۴۹ نیز دومین جایزه اسکار برای بازی در فیلم «وارث» به او اهدا شد.

آخرین بازمانده دوران طلایی هالیوود درگذشت

 

اولیویا دی هاویلند سال ۱۹۶۵ به عنوان نخستین زن ریاست هیات داوران جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد و سال ۲۰۱۰ نشان شوالیه دونور را از دولت فرانسه گرفت.

این بازیگر در ۲۲ سالگی با نقش «ملانی همیلتون» در فیلم ماندگار «بربادرفته» شهرتی جهانی کسب کرد و نامزدی جایزه اسکار نقش مکمل را دریافت کرد.

دی هاویلند تنها ۴۹ فیلم در کارنامه اش دارد. دلیل این امر این است که وی پس از ازدواج با پیر گالانته به فرانسه مهاجرت کرد و پس از جدا شدن از همسرش همچنان به زندگی در این کشور ادامه داد.

این بازیگر در دهه ۱۹۶۰ زندگینامه‌اش را در یک کتاب با عنوان «هر مرد فرانسوی یکی دارد» منتشر کرده بود که هنوز تجدید چاپ می‌شود.

وی یکم جولای امسال ۱۰۴ ساله شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.